صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارگردان نمایش «کمد» گفت: نمایش کمد بیانگر برده‌داری مدرن است که در این نمایش دو زوج از قشر‌های کارگر و متوسط این مسئله را به تصویر می‌کشند.

به گزارش شهرآرانیوز، قرار است نمایش «کمد» از روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد در پردیس تئاتر مستقل و تماشاخانه لطفی بر روی صحنه برود که تاکنون ۳۲ بلیت از این نمایش فروخته شده است. نمایش «کمد» اولین اثر محمدامین اکبری، کارگردان این نمایش است که با او درباره اولین تجربه‌اش در این حوزه به گفتگو پرداختیم.

نمایش «کمد» بیانگر برده‌داری مدرن است

نمایش «کمد» بیانگر برده‌داری مدرن است و به عبارتی مصرف‌گرایی و کالایی شدن روابط و احساسات را مطرح می‌کند. این نمایش مقایسه‌ای بین قشر کارگر و ثروتمند را شکل داده و نشان می‌دهد که چگونه قشر متوسط در حال حذف شدن است و مردم دارند وارد چرخه مصرف‌گرایی می‌شوند. در این نمایش دو زوج از قشر‌های کارگر و متوسط این مسئله را به تصویر می‌کشند. شیوه‌های انتزاعی مصرف گرایی را در جامعه می‌بینیم.

مسیر مجوزگرفتن پر‌پیچ‌و‌خم است

مسیر مجوزگرفتن پر‌پیچ‌و‌خم است و همه افراد بار‌ها در موقعیت‌های متفاوت با آن دست‌به‌گریبان شدند. برای من کاراولی، مجوزگرفتن مسئله‌ای پیچیده‌تر بود، اما شیرینی کار باعث شد سختی‌ها آسان‌تر شود.

درباره تیم بازیگری نمایش «کمد»

 از اسفند سال گذشته تمرینات خود را شروع کردیم. عطیه سجادی، فاطمه حجازی، محمد رضا فولادی، امیر میرزایی اعضای تیم بازیگری نمایش کمد هستند که هر کدام از آن‌ها سابقه بازیگری را دارند.

مسئله حمایت‌نشدن برای همه هنرمندان مشترک است

حس می‌کنم مسئله حمایت نشدن برای همه هنرمندان مشترک است و من به عنوان کارگردان تمام تلاشم را کردم مشکلات مانع فعالیت‌ها و تمرینات تیم نشود. نمایشی که دارم بر روی صحنه می‌برم، کار دلم بود و اتفاقی است که همه با آن درگیر هستیم. اگر در آینده بخواهم نمایش را بر روی صحنه ببرم باید به در ک عمیقی نسبت به اتفاقات پیرامونم برسم.

امیدوارم تئاتر که تنهاهنر زنده شهرمان است، به سمت خاموشی نرود

 قبل از اینکه بخواهم فعالیت کارگردانی‌ام را شروع کنم حدود سه سال در پردیس تئاتر مستقل به عنوان مدیر امور تماشاخانه کار می‌کردم و از نزدیک با فضای تئاتر شهر آشنا هستم. امیدوارم تئاتر که تنها هنر زنده شهرمان است؛ مانند سایر رشته‌های هنری به سمت خاموشی نرود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید بلیت این نمایش به سایت گیشات مراجعه کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.