صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: در دولت سیزدهم، جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر ۶۰ درصد افزایش داشته است که اقدامی ارزشمند محسوب می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد عباسی روز یکشنبه (۲۱ مرداد ۱۴۰۳) در پایان جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات جلسه امروز شورای اجتماعی کشور، اظهار کرد: این جلسه که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و سایر اعضا تشکیل شد، آخرین جلسه شورا در دولت سیزدهم قلمداد می‌شود. جلسات این شورا ظرف سه سال گذشته در تمام ماه‌ها برگزار شد و موضوعات مختلف در حوزه آسیب‌های اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تهیه برنامه جامع در حوزه‌های اجتماعی یکی از تکالیف اساسی سازمان امور اجتماعی کشور و موردتأکید رهبر انقلاب اسلامی به این سازمان است، عنوان کرد: این برنامه جامع براساس سنجش و پایش‌های دقیق تهیه و نتیجه آن امروز به اعضای شورای اجتماعی کشور اعلام شد. در جلسه امروز نظرات کارگروه‌های مختلف و اقدامات دستگاه‌های مرتبط در حوزه آسیب‌های اجتماعی براساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با وزارت کشور در این جلسه بررسی و نتایج آن به اعضا اطلاع‌رسانی شد.

عباسی افزود: برنامه جامع کنترل آسیب‌های اجتماعی دیگر تکلیف این سازمان است. در این برنامه بر موضوع استفاده از ظرفیت‌ها و تشکل‌های مردمی تاکید شده، به طوری که اکنون ۱۸ هزار تشکل مردمی آمادگی خود را برای مشارکت در برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی و همکاری در این حوزه اعلام کرده‌اند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور به ارائه گزارش یکی از تشکل‌های مردمی در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور اشاره و بیان کرد: براساس آن یک تشکل مردمی با مشارکت ۷۰ هزار نفر در خراسان رضوی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات منسجمی برنامه‌‎ریزی کرده است.

وی ادامه داد: این تشکل در حقیقت تحت عنوان مصونیت‌سازی فکری با توسل به امام رضا(ع) در خراسان رضوی اقدامات ارزشمندی را انجام داده که گزارش عملکرد آن در این جلسه ارائه شد و امیدواریم این کار خوب به صورت الگو در کشور مدنظر قرار گیرد.

عباسی با اشاره به پایش عملکرد دستگاه‌های مرتبط با حوزه امور اجتماعی کشور و گردآوری آن در قالب یک کتابچه تصریح کرد: در جلسه امروز سنجش‌های انجام شده برای هر یک از دستگاه‌ها به اطلاع اعضای شورای اجتماعی کشور رسید.

احمد وحیدی، وزیر کشور نیز در پایان این نشست به خبرنگاران گفت: در این جلسه اعضای شورا گزارش‌هایی در خصوص برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقسیم کار بین نهاد و دستگاه ارایه و ارزیابی دستگاه‌ها در زمینه اقدامات انجام شده نیز مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: در دولت شهید رئیسی در حوزه آسیب‌های اجتماعی یک تقسیم کار بین دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های مردمی صورت گرفته بود که گزارش آن در نشست امروز ارایه شد. در دولت سیزدهم گام‌های بزرگی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته شده است که باید ادامه یابد. کاهش آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید رئیس‌جمهور شهید بود.

وحیدی اضافه کرد: گزارش عملکرد سه سال دولت سیزدهم در حوزه آسیب‌های اجتماعی نشان می‌دهد که اقدامات ارزشمندی در بخش‌های دولتی و مردمی انجام و کار‌های خوبی پایه‌ریزی شده است. اکنون زیرساخت‌های لازم برای گام‌های موثر در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم شده است، خوشبختانه امروز گروه‌های مردمی خوبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی پای کار آمدند که اقدامات آنها باید با قدرت ادامه پیدا کند.

وزیر کشور بیان کرد: در جلسه امروز گزارش یکی از نهاد‌های مردمی نیز ارائه شد که مورد توجه اعضا قرار گرفت. در بخش دیگری از جلسه نیز از همه دستگاه‌های مرتبط برای حضور فعال در شورای اجتماعی کشور قدردانی شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.