صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور از برداشت میوه مگسی از ۳۰ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی مبارکی با بیان این مطلب گفت: مگسی نیشابور شیرین‌تر از قند و در دنیا بی مانند است وهمانند ریواس نیشابور که از جایگاه خاصی در این شهرستان برخوردار است، خاص این منطقه بوده و در طعم و مزه با سایر محصولات مشابه متفاوت است.

وی افزود: میوه مگسی نیشابوری که از خانواده طالبی هست در روستا‌های حومه‌ی بخش مرکزی نیشابورمانند کارجیج، بلقشه، اسلامیه، قبید، خمار، انجیدن، شمس آباد، میرآباد، هاشم آباد بخش مرکزی کشت می‌شود و تیل مشهدی، تیل آتشی، مگز و خربزه امپریال از سایر نام‌های این محصول بی نظیر است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: این محصول در ابتدای بهار کشت و اواسط تابستان برداشت می‌شود و به لحاظ کیفیت در هیچ کجای ایران مگسی با این رنگ وطعم دیده نشده است و این محصولی است که همه افراد حتی دیابتی‌ها هم می‌توانند از آن تناول کنند.

مبارکی اظهار داشت: بطور معمول حدود ۳۰ تن مگسی از هر هکتار اراضی زیر کشت این محصول برداشت می‌شود و پیش بینی می‌شود تابستان امسال بیش از ۹۰۰ تن مگسی در این شهرستان تولید و برداشت شود.

وی در خصوص کشت این محصول گفت: پس از سبز شدن بوته این محصول، باید مواظب پرندگان بود، چون ساقه و برگ در ۱۰ روز اول خیلی شیرین است و پرندگان خصوصا کبوتر‌ها جوانه‌ها را هدف تغذیه خود قرار می‌دهند.

این مقام مسئول در پایان اذعان داشت: برآورد می‌شود امسال بیش از ده میلیارد تومان سود ناخالص عاید کشاورزان مگسی کار نیشابوری گردد.  نام دیگر زنبور عسل، مگز یا مگس است، وقتی می‌گویند مگزی یا مگسی یعنی مثل عسل شیرین است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.