صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: سهم بخش سنگ در بازار جهانی ۱۰۰ میلیارد دلار است و سهم ایران از این بازار ۲۰۰ میلیون دلار بوده که آن هم به‌صورت فله و فراوری‌نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، فرزین سلطانی در نشست خبری صبح امروز، ۲۲ مرداد، با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه سنگ تزئینی و نما در پنجشنبه، ۲۵ مردادماه در مشهد، تصریح کرد: نمایشگاه سنگ مشهد از آن جهت اهمیت دارد که ایران در جهان، رتبه۴ تولید سنگ و رتبه۲ سنگ‌های تزئینی با اشتغال ۴۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را داراست.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد با بیان اینکه حدود ۷ هزار واحد فراوری در کشور داریم، افزود: سهم بخش سنگ در بازار جهانی ۱۰۰ میلیارد دلار است و سهم ایران از این بازار ۲۰۰ میلیون دلار بوده که آن هم به‌صورت کوپ (فله) و فراوری‌نشده است.

وی ادامه داد: عمده سنگ‌های فراوری‌شده ایران به کشور‌های ترکمنستان و عراق صادر می‌شود و صادرات ۸۴ درصد سنگ‌های کوپ یا همان فله به چین و ایتالیا صورت می‌گیرد.

سلطانی درباره سومین نمایشگاه سنگ در مشهد گفت: امسال، متراژ اختصاص‌داده‌شده به این نمایشگاه ۲۶۰۰ مترمربع است که شرکت‌کنندگان از استان‌های مرکزی، فارس، قم، اصفهان، تهران، آذربایجان‌شرقی کردستان و دیگرشهرهای استان خراسان‌رضوی بوده و بیشترین مشارکت‌کنندگان از استان اصفهان هستند.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه، گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه توجه به صنعت ساختمان استان و همچنین صادرات به کشور‌های CIS و به‌ویژه ترکمنستان است. در این نمایشگاه، هرساله تعداد زیادی بازدیدکننده از کشور‌های هم‌جوار حضور داشته‌اند.

وی یادآور شد: به‌روزنبودن صنعت فراوری سنگ، نبود سرمایه‌گذاری مناسب در بخش اکتشاف، استخراج و فراوری سنگ‌های کوپ و تزئینی، تحریم‌‌ها و فقدان بازاریابی متناسب و عدم حضور شرکت‌های بین‌المللی در نمایشگاه باعث شده در چند سال اخیر، افت چهل‌درصدی صادرات را داشته باشیم.

وی افزود: افزایش فاحش قیمت ماشین‌آلات مربوط به بخش معادن سنگ، عدم توجه به مارکت سنگ در سطح جهانی و عدم توجه به پیشرفت‌های صنعت ساختمان و استاندارد‌های بین‌المللی متأسفانه عملکرد این صنعت را ضعیف کرده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.