صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: امروز هرکس وزیر کار باشد، باید بداند خانه کارگر تا آخر پشتیبان مطالبات کارگران و بازنشستگان است و از مطالباتی مثل اجرای قانون کار و متناسب‌سازی عدول نمی‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، در گردهمایی روز خبرنگار، حسن صادقی با قدردانی از خبرنگارانی که صدای کارگران و بازنشستگان و مظلومیت آنان هستند، گفت: شغل خبرنگاری از مشاغلی سخت است که وقتی در خدمت محرومان قرار گیرد، ارزشی بسیار بیشتر می‌یابد.

وی افزود: نگاه بازنشستگان این است که چیزی به نام متناسب‌سازی وجود دارد که باید به بازنشستگان و مقرری‌بگیران و بازماندگان هم تعلق بگیرد. اما جزئیاتی از آن شنیده نمی‌شود.

صادقی گفت: مجموعه حداقل‌بگیران کشوری و لشکری ۳۰ هزار نفر است. اگر نفری یک میلیون تومان به حقوق آنان افزوده شود، نهایتاً ۳۰ میلیارد تومان باشد. اما در تأمین‌اجتماعی، بیش‌از ۲ میلیون نفر حداقل‌بگیر با ۳۰ سال سابقه داریم. اما وقتی می‌گوییم همان یک میلیون را به حداقل‌بگیر تأمین‌اجتماعی بدهید، می‌گویند تأمین‌اجتماعی سازمان بیمه‌ای است و سازمان حمایتی و امدادی نیست!

وی تأکید کرد: کسانی هستند که هفت‌برابر حداقل در صندوق کشوری و لشکری می‌گیرند و متناسب‌سازی به آنان هم تعلق می‌گیرد؛ اما آیا امروز عادلانه به همه داده می‌شود؟ ما در خانواده دولت کسی را نداریم که در هنگام اجرای عدالت مشمول ما نیز بشود. چرا سقف‌بگیران حق دارند و کف‌بگیران حقی ندارند؟

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: در زمان انتخابات، مبلغ ۳ میلیون تومانی دادند که باید توجیه قانونی پیدا کند. توصیه ما این بود که همه افراد با ضریبی افزایش حقوق داشته باشند. ما نباید صورت مساله را پنهان کنیم؛ و بگوییم استقراض نکردیم و بدهکار نبودیم و حقوق را به موقع دادیم. علم اقتصاد می‌گوید که املاک را نفروش ولو اینکه مجبور شدی که قرض و وام بگیری! اما آقای مدیرعامل تامین اجتماعی به جای استقراض سهام شرکت‌های خوب ما را واگذار کرده که پالایشگاه خلیج فارس و پتروشیمی شازند دو مورد شاخص آن است. امروز دیگر بانک رفاه دیگر با ارزش روز آن سهام که چند برابر شده را به سازمان تامین اجتماعی باز نمی‌گرداند. اما عقل سلیم می‌گوید که اموال فروخته نشد و قرض گرفته شود.

صادقی گفت: چه آقای پزشکیان در پست ریاست جمهوری بودند که از ایشان حمایت کردیم و چه اینکه هر فردی در پست وزارت کار بوده باشد، باز هم ما به مطالبه‌گری ادامه می‌دهیم. ما بخاطر همین از آقای محجوب به عنوان گزینه وزیر کار حمایت می‌کردیم، زیرا کانون‌های قدرت از ایشان که روابط کار و تامین اجتماعی را می‌شناخت و هم به کسی وابسته نبود، می‌ترسیدند. امروز هم هرکس وزیر کار باشد باید بداند خانه کارگر تا آخر پشتیبان مطالبات کارگران و بازنشستگان است و از مطالباتی مثل اجرای قانون کار و متناسب سازی عدول نمی‌کند.

وی تاکید کرد: ما اصحاب جراید و صاحبان قلم را بخاطر همین نیاز داریم. جامعه کارگری و بازنشستگان کشور انتظار از اصحاب رسانه دارند که قلم و رسانه آنان صدای گروه‌های ضعیف و بی صدایی باشند که برای درمان و معیشت خود وا مانده‌اند. قلمی قابل ستایش است که امنیت خاطر برای فرودستان جامعه بیاورد. قلمی که در دفاع از زر و زور و تزویر و صاحبان ثروت است، لایق ستایش نیست. ما آن قلمی را می‌بوسیم که علیرغم همه خطرات و عواقب، از درمان و معیشت و مشکلات بازنشسته و کارگر می‌نویسد. کسانی که درباره امنیت شغلی و خصوصی سازی و بی سهمی طبقه کارگر می‌نویسند، دستشان را می‌بوسیم، زیرا آنان یاری رسان ما هستند.

در پایان این مراسم، از خبرنگاران و اصحاب رسانه حامی کارگران و بازنشستگان تقدیر به عمل آمد.

منبع: ایلنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.