صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نماینده جمعی از معلمان غیررسمی گفت: وزارت آموزش‌وپرورش از کمبود ۱۷۶ هزار معلم می‌گوید؛ چرا بخشی از این کمبود را با جذب این معلمان که حتی حاضرند در مناطق کم‌برخوردار نیز تدریس کنند، جبران نمی‌کنند؟

به گزارش شهرآرانیوز، روز یکشنبه، ۲۱ مرداد ماه، کمیسیون آموزش‌وپرورش مجلس در جلسه‌ای، وضعیت سامان‌دهی نیرو‌های انسانی وزارت آموزش‌وپرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید را مورد بررسی قرار داد. در این نشست، سخنگوی کمیسیون آموزش از کمبود ۱۷۶ هزار معلم برای سال جدید خبر داد و بر لزوم به‌کارگیری معلمان خریدخدمات تأکید کرد. 

مسئله‌ کمبود معلم البته مسئله‌ سال‌های طولانی است. وزارت آموزش‌وپرورش سال‌هاست کمبود نیروی خود را با معلمان خریدخدمات، پیش‌دبستانی، نهضت‌سوادآموزی و سربازمعلم جبران کرده است. بعضی از این افراد سابقه‌ بیش‌از ۱۰ سال تدریس دارند و به امید اینکه روزی نیروی قرارداد مستقیم وزارت آموزش‌وپرورش شوند، سال‌ها با حقوق‌های بسیار ناچیز که گاهی حتی خرج رفت‌وآمد آن‌ها هم نبوده، در دورافتاده‌ترین مناطق کار کرده‌اند. 

وعده‌ جذب این معلمان، وعده‌ای است که سال‌ها از سوی مسئولان داده شده، اما در عمل نتیجه‌ای حاصل نشده است.

کوروش شریعتی، نماینده جمعی از معلمان غیررسمی، گفت: سال گذشته نیز به دلیل کمبود معلم گفتند تعدادی از معلمان خریدخدمات را به عنوان نیروی قرارداد معین جذب می‌کنند تا بخشی از این کمبود جبران شود، اما مانند سابق از این معلمان برای جبران کمبود نیرو استفاده کردند و در نهایت هم نیرویی قرارداد معین نشد. 

شریعتی گفت: امسال نیز با استناد به برنامه قانون بودجه وعده داده‌اند که برخی از این نیرو‌ها را در مهرماه به عنوان نیروی حق‌التدریس به کار بگیرند. 

وی افزود: در جلسه‌ی اخیر کمیسیون مجلس طی نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش مقرر شد مطابق بند «خ» تبصره (۱۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ وزارت آموزش و پرورش نسبت به بکارگیری افراد دارای سابقه خرید خدمتی و حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی به صورت حق التدریسی ۲۴ ساعت در هفته از ابتدای مهرماه سال جاری اقدام نماید. 

شریعتی ادامه داد: همچنین در این جلسه وزارت آموزش و پرورش مکلف شده نیروی انسانی مورد نیاز خود در مناطقی که نیروی رسمی کافی وجود ندارد را به تفکیک شهرستان و منطقه تهیه و در اسرع وقت به سازمان اداری و استخدامی ارسال کند تا سازمان اداری و استخدامی مجوز به کارگیری نیرو‌های خرید خدمات آموزشی سال‌های گذشته را برای اول مهر صادر نماید. 

وی بیان کرد: این معلمان زحمت زیادی کشیده‌اند و برخی سابقه‌ی کار بسیار بالایی دارند. حداقلی‌ترین کاری که می‌توان برای این معلمان انجام داد این است که آنها را قرارداد معین کنند. 

شریعتی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش از کمبود ۱۷۶هزار معلم می‌گوید، چرا بخشی از این کمبود را با جذب این معلمان که حتی حاضرند در مناطق کم‌برخوردا تدریس کنند جبران نمی‌کنند؟ 

وی گفت: امیدواریم این اتفاق بیفتد و امیدواریم وزیر جدید جذب این معلمان را در دستور کار فوری خود قرار دهد.
منبع: ایلنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.