محمدرضا قلندرشریف، امروز (٢٣ مرداد ۱۴۰۳)، طی بازدید از شرکتهای دانشبنیان پارک علم و فناوری خراسانرضوی، در گفتوگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: در حوزه مدیریت شهری، موضوعات مختلف و متنوعی وجود دارد که ما روزانه با آنها درگیر هستیم و باید به سمتی پیش برویم که بتوانیم از تکنولوژیهای جدید استفاده کنیم.
وی افزود: یکی از موضوعاتی که ما در شهرداری با آن روبهرو هستیم، مناسبتهای زیاد و خاص در مشهد است و توقعاتی که برای شهر مشهد ایجاد شده، کار ما را در این ایام سختتر کرده است.
شهردار مشهد با اشاره به این موضوع که تبلیغات و اکرانهای شهری برای مدیریت شهری بسیار گران تمام میشود، گفت: ما در برخی ایام، مجبور هستیم این اکرانها و تبلیغات را هفته به هفته تعویض کنیم و این، هزینههای زیادی را برای شهرداری در بر دارد، ولی مجبور به انجام آن هستیم.
قلندرشریف گفت: ما نیاز داریم رویکرد خود را در این حوزه تغییر دهیم. ابتدا ممکن است هزینه زیادی داشته باشد، اما در ادامه مسیر، در کاهش هزینهها کمک میکند؛ لذا به سمت دیجیتالیشدن پیش میرویم.
وی ادامه داد: امروز از پارک علم و فناوری و شرکتهای دانشبنیان بازدید داشتیم و هدف از این بازدید، استفاده از شرکتها و تکنولوژی جدید در مدیریت شهری است که این موضوع کیفیت کار را افزایش میدهد و سبب کاهش هزینهها و جلب رضایتمندی بیشتر میشود.
شهردار مشهد تأکید کرد: شرکتی که از آن بازدید کردیم در راستای تولید تابلوهای و بیلبوردهای دیجیتال در کشور فعال است و ما سعی داریم به این سمت حرکت کنیم و حوزه تبلیغات و بیلبوردهای شهری را نوین کنیم.
در ادامه این بازدید، مهدی ناصحی، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: پیشرفت شهرها و توسعه تکنولوژی در گرو استفاده از تکنولوژی روز است. خوشبختانه ظرفیتهای خوبی از شرکتهای دانشبنیان در مشهد فعال است.
وی ادامه داد: برای کاهش هزینههای مدیریت شهری و ارتقای سطح زیست شهری باید از تکنولوژی شرکتهای دانشبنیان استفاده کرده و از اداره شهر به صورت سنتی عبور کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دعوت میکنم از تمام کسانی که در حوزههای مرتبط با مدیریت شهری فعال هستند از شرکتهای دانشبنیان استقبال کنند تا بتوانیم شهر را بهتر و بهروزتر مدیریت کنیم.
همچنین در این بازدید، مهدی یعقوبی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، اظهار کرد: با توجه به تغییر رویکردی که در بحث تبلیغات سطح شهر داشتیم، فراخوانی داده شد که طی آن، شرکتهای دانشبنیان شناسایی شدند.
وی افزود: هدف از این بازدید، شناخت این شرکتهاست که میتوانند در اکران تلویزیونهای شهری به ما کمک کنند. رویکرد ما کمک به شرکتهای دانشبنیان است.
یعقوبی با اشاره به این موضوع که اولویت ما با شرکتهایی است که تولیدات داخلی دارند، ادامه داد: این تغییر رویکرد در شهرداری سبب کاهش هزینههای جاری میشود. دیگر نیازی به نصب بنر نیست و همچنین سرعتعمل در اعیاد و روزهای خاص و مناسبتها افزایش مییابد.
وی تأکید کرد: از دیگر مزیتهای این تغییر رویکرد در شهرداری این است که زیبایی مناظر و فضاهای شهری دوچندان میشود و مدیریت کارها کنترلشده و هوشمند خواهد شد.