صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل گمرک لطف‌آباد درگز گفت: امکان صادرات سوخت، مشتقات و فراورده‌های نفتی برای نخستین‌بار از این مرز زمینی خراسان‌رضوی به کشور ترکمنستان فراهم شد.

به گزارش شهرآرانیوز، قربان کریمی اظهار داشت: پس از درخواست صاحبان کالا و برخی شرکت‌های فعال در حوزه صادرات سوخت، مطابق بخش‌نامه جدید مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران، مجوز صادرات سوخت از ۱۰ مرداد ماه از این گذرگاه صادر شده است.

وی صدور مجوز صادرات فراورده‌های نفتی از پایانه مرزی لطف‌آباد را یک فرصت برای رونق اقتصادی شهرستان درگز دانست و گفت: البته این صادرات سوخت با شرایط خاص انجام می‌شود؛ به‌گونه‌ای که ابتدا باید محموله‌های سوختی یادشده در گمرکات داخلی کشور مثل اصفهان یا مشهد اظهار گردد و ارزیابی و آزمایش کامل روی آن‌ها صورت گیرد؛ سپس محموله پلمب و نمونه آن به آزمایشگاه ارسال شود.

به گفته وی، این فرایند در سامانه «ثامن» یا «ثبت الکترونیکی معاملات نفتی» ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گمرک ثبت می‌شود.

مدیرکل گمرک لطف‌آباد زمان اجرای بخش‌نامه و موافقت گمرک با صادرات سوخت را تا ۶ ماه عنوان و بیان کرد: بر این اساس، مشتقات و فراورده‌های نفتی یادشده باید حائز شرایط پلمب بوده و با کامیون یا تانکر استاندارد به این مرز حمل شود. باید توجه داشت اگر فردی محموله مشتقات نفتی را با بارنامه داخلی مانند سایر کالا‌ها به مرز لطف‌آباد بیاورد، محموله‌اش پذیرش نخواهد شد.

کریمی گفت: پیش از این، ترانزیت سوخت از مرز زمینی لطف‌آباد صورت می‌گرفت، اما مجوز صادرات فراورده‌های نفتی برای نخستین بار از این مرز ابلاغ شده است؛ البته از زمان ابلاغ این مجوز، هنوز هیچ محموله سوختی از این مرز صادر نشده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.