صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس هواشناسی خراسان‌رضوی گفت: در هفته آینده، از گرمای هوای استان به‌ویژه در مناطق شمال و شرق و مشهد کاسته می‌شود؛ به‌طوری‌که دمای مشهد در گرم‌ترین ساعات روز جمعه به ۳۴ درجه، شنبه به ۳۳ درجه و یکشنبه به ۳۰ درجه خواهد رسید.

زهرا آهنگرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، درخصوص آخرین وضعیت جوی مشهد و خراسان‌رضوی اظهار کرد: روند کاهش دما از مناطق شمالی آغاز و تا یکشنبه به‌ویژه در مناطق شمالی و شرقی ادامه خواهد داشت. در طی این مدت، شاهد افزایش سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهر در نواحی بادخیز خواهیم بود که وزش باد گاهی شدید همراه با خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال وقوع طوفان گردوخاک و بروز خسارت همراه خواهد بود. با توجه به جریانات هوا، احتمال انتقال ذرات گردوخاک به سایر نقاط استان ازجمله مشهد دور از انتظار نیست.

وی افزود: تا روز‌های ابتدایی هفته آینده، به‌تناوب در نیمه شمالی و غربی افزایش ابرناکی رخ خواهد داد که در برخی نقاط این مناطق به‌ویژه در شمال‌غرب با رگبار و رعدوبرق پراکنده همراه خواهد بود. این سامانه از فردا تا اواسط روز یکشنبه (۲۸ مرداد) هفته آینده در ساعاتی تقویت می‌شود که با توجه به رگباری‌بودن در این نواحی، احتمال آب‌گرفتگی و ایجاد رواناب وجود دارد. در هفته آینده نسبت به هفته جاری، از گرمای هوای استان به‌ویژه در مناطق شمال و شرق و مشهد کاسته می‌شود؛ به طوری که دمای مشهد در گرم‌ترین ساعات روز جمعه به ۳۴ درجه، شنبه به ۳۳ درجه و یکشنبه به ۳۰ درجه خواهد رسید.

کارشناس هواشناسی خراسان‌رضوی در ادامه، گفت: طی ٢۴ ساعت گذشته، نوسانات دمایی مشهد بین ۲۵ و ۳۷ درجه بوده است و امروز در مشهد نوسانات دمایی نسبت به روز گذشته تغییری نخواهد داشت. همچنین طی شبانه‌روز گذشته، قوچان با دمای ۱۹ درجه و داورزن با دمای ۴۵ درجه به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند.  

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.