صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از حمایت آمریکا و غرب از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه به‌شدت انتقاد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمایت از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را «یک رسوایی دائمی و پاک نشدنی برای دولت آمریکا و یک مسئولیت بین‌المللی با قابلیت پیگیری حقوقی» توصیف کرده است.

کنعانی روز پنجشنبه در پیام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «‏رژیم صهیونیستی ظرف ۱۰ ماه، ۴۰ هزار نفر انسان و شهروند بی‌گناه فلسطینی از جمله حدود ۱۵ هزار کودک را در نوار ‎غزه کشته و بیش از ۱۰۰ هزار نفر را مجروح کرده و هزاران نفر نیز زیر آوار‌ها مدفون و مفقود هستند؛ آن‌وقت مقامات آمریکائی وقیحانه فلسطینی‌ها و گروه‌های مقاومت آن را "تروریست" می‌خوانند و دولت آمریکا می‌گوید به دفاع از اسرائیل در مقابل "تروریست‌ها" متعهد است!».

او تاکید کرده که «دولت آمریکا با همین منطق پوچ و دروغین، نسل‌کُشی فلسطینیان را حمایت مالی، تسلیحاتی و سیاسی می‌کند».

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران، رژیم صهیونیستی را یک «رژیم تروریستی نژادپرست» توصیف کرده که «طی چندین دهه با حمایت تمام عیار غرب به‌ویژه دولت آمریکا مشغول نقض فاحش و نظام‌مند حقوق اولیه، طبیعی و انسانی ملت فلسطین و "جنایت علیه بشریت" است».

کنعانی در پایان نوشت: این نه فقط یک رسوایی دائمی و پاک نشدنی برای دولت آمریکا، بلکه یک مسئولیت بین‌المللی با قابلیت پیگیری حقوقی است!».

منبع: ایسنا 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.