صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهد گفت: ما در حوزه مسئولیت خود در شهرداری با توجه به شناخت و نیاز شهر زیر بار مسائل رفتیم و دچار روزمرگی نشدیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا قلندر شریف امروز، ۲۵ مردادماه، در جلسه شهردار، معاونان شهرداری، شهرداران مناطق و مدیران عامل شهرداری با فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از وجوه مثبت این دوره مدیریت شهری مخصوصا از سال گذشته این است که تقریبا خود نیرو‌های شهرداری مدیریت شهر را برعهده گرفتند و ما کمترین ورودی را از نیرو‌های خارج از شهرداری داشتیم.

وی افزود: این نیرو‌ها خدمات ارزنده‌ای نیز ارائه دادند. پروژه‌های مختلف، راهکار‌های متفاوت و کارویژه‌هایی که بقیه ریسک پذیرش آن را نداشتند، انجام دادیم. ما در این مسئولیت با توجه به شناخت و نیاز شهر زیر بار اینگونه مسائل رفتیم و دچار روزمرگی نشدیم.

قلندر شریف بیان کرد: شهرداری مشهد در حوزه محیط زیست، فضای سبز، خدمات شهری و پسماند در کشور نمونه است. مشهد و کلان‌‎شهر‌ها نباید تبدیل به تهران دوم در حوزه آلودگی و ترافیک شوند. بخشی از اقدامات باید در حوزه فضای سبز و بخشی در حوزه حمل‌ونقل عمومی و پاک انجام شود.

شهردار مشهد در خصوص فروشگاه‌های شهر ما عنوان کرد: این فروشگاه‌ها تخفیف‌هایی روی کالا‌ها می‌دهند که این تخفیف‌ها صوری هم نیستند. قیمت‌ها کنترل می‌شود و این روند در کشور نمونه شده است. ۲۷ فروشگاه فعال شهر ما در سطح شهر داریم که به بخش خصوصی واگذار کردیم.

وی با اشاره به اینکه اربعین و دهه پایانی صفر در مشهد ویژه است، تصریح کرد: ۱۰ سال است که در اربعین فعالیت داریم و امسال نیز ۱۰۰۰ نفر اعزام شدند. ستادی در شهرداری به نام ستاد اربعین داریم که از اوایل اردیبهشت فعالیت خود را شروع کرده و الان همکاران ما اعزام شدند.

قلندر شریف ادامه داد: ما بلافاصله بعد از اربعین، دهه پایانی صفر را داریم که از روز اربعین و با پیاده‌روی جاماندگان اربعین شروع می‌شود. حدود ۵۰۰، ۶۰۰ ایستگاه صلواتی و موکب در سطح شهر و مسیر‌های ورودی داریم. ۴۰ خدمت به زائران پیاده ارائه می‌شود. اماکن اضطراری را برای اسکان حدود ۶۰ هزار نفر آماده کردیم. نظافت ۲۴ ساعته در بافت پیرامونی حرم انجام می‌شود. این کار ویژه‌ای بوده که سنگین و سخت است.

شهردار مشهد گفت: در تهران دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در شهرداری مستقر بوده و رئیس آن هم شهردار است که شهرداری تهران از این فرصت استفاده می‌کند. هیچ شهر دیگری اینگونه نیست، دبیرخانه در اداره کل راه و شهرسازی و رئیس آن هم استاندار است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ورزش ده‌ها سالن ورزشی و ۳۰۰ زمین ورزشی روباز افتتاح کردیم. مشهد به عنوان یک کلان‌شهر فاقد کمپ ورزشی است که بتواند اردو‌های تیم‌های ملی یا مسابقات بین‌المللی برگزار کند. ما زیر این بار رفتیم و از سه، چهار ماه قبل ساخت کمپ ورزشی را در ۶ هکتار زمین شروع کردیم. این وظیفه ما نبوده، اما برای شهر مشهد آن را انجام می‌دهیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.