صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در همه شهر‌ها، خدمتگزاری کار بسیار ارزشمندی است و در شهر مشهد حتماً پاداشی مضاعف دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی فضائلی امروز، ۲۵ مردادماه، در جلسه با شهردار، معاونان شهرداری، شهرداران مناطق و مدیران عامل شهرداری اظهار کرد: در همه شهر‌ها، خدمتگزاری کار بسیار ارزشمندی است و در شهر مشهد حتماً پاداشی مضاعف دارد.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها در همه شهر‌ها ازجمله دستگاه‌هایی بوده که مردم شبانه‌روز با آن در تعامل هستند. دستگاه‌های زیادی در کشور داریم که شاید حتی یک بار هم گذر مردم به آنجا نخورده باشد. مردم مستقیم با شهرداری و عملکرد آن در تعامل هستند؛ بنابراین اگر کاستی و کمبودی وجود داشته باشد، خیلی زود خود را نشان می‌دهد و توقعات از این سازمان بالاست.

فضائلی افزود: تصویر شهرداری‌ها در افکار عمومی تصویری خاص است که این تصویر باید ترمیم شده و تصویر به‌روزتر و جامع‌تری از شهرداری‌ها به افکار عمومی تحویل داده شود که بخش‌های مختلفی در این مسئله دخیل هستند. در شهر مشهد، شهرداری رسانه خوبی در اختیار دارد که می‌تواند از این فرصت در تصویر‌سازی استفاده کنند و این تصویر می‌تواند به بهبود برخی اتفاقات در سطح شهر کمک کند.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: این تصویر ناشی از یک مجموعه اتفاقات بوده و بسیار مؤثر است. اگر تصویر مثبت ساخته شده باشد، شهرداری را از بسیاری کار‌ها بی‌نیاز می‌کند. شما در سطح شهر و مجموعه فعالیت‌های شهرداری کار‌هایی انجام می‌دهید که بسیار خوب دیده می‌شود. برخی کار‌ها و مسائل در شهرداری در اختیار شما بوده که آثارش ممکن است به‌راحتی دیده نشود و به چشم نیاید، اما تبعاتی در زندگی مردم دارد؛ توجه به این موارد مهم است. معمولاً اصلاح این موارد سخت است و هزینه زیادی هم در بر دارد.

وی اضافه کرد: یکی از این موارد ایمنی ساختمان‌هاست که اگر در مجموعه شهرداری جدی گرفته نشود و ساختمان‌های ناایمن ساخته شود، در یک دوره زمانی کوتاه‌مدت سست‌بودن خودش را نشان می‌دهد. در پیام‌های مقام معظم رهبری نیز توجه به بعد ملی و اسلامی بحث معماری شهری تکرار شده است. در اکثر قریب‌به‌اتفاق شهر‌ها و در برخی شهر‌های به‌خصوص، ما هویت شهری را نداریم و این معماری شهری بر روح و روان مردم اثر می‌گذارد. باید به بخش‌هایی که دیده نمی‌شود نیز توجه ویژه‌ای شود. بخشی از تصاویر ارائه‌شده توسط شهرداری مشهد می‌تواند این باشد که به این جهات توجه دارد.

فضائلی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی نیز مهم است و یک جنبه اقتصادی دارد، اما توجه به ظرفیت‌های مردم و استفاده از آن محدود به فعالیت‌های اقتصادی نیست. تأکید و توجه مقام معظم رهبری در خصوص مردم بسیار زیاد است. شما در شهرداری مشهد شبکه مسائلی ایجاد کردید که می‌توانید آن مسائلی را که ملاحظه خاصی ندارد، اعلام عمومی کنید و هرکس راه‌حلی اعلام کرد، تشویقش کنید. در بسیاری از این فعالیت‌ها و حتی مطالبه‌گری‌های خود می‌توانید از ظرفیت رسانه استفاده کنید.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد: شهرداری با همه بخش‌های زندگی مردم عجین است و پیوندی ناگسستنی دارد. این فعالیت، کاری که انجام می‌دهید و سرمایه‌گذاری فکری که می‌کنید، برای مردم آثار بسیار مثبتی خواهد داشت. فعالیت‌های شما در این شهر ضریب بسیار بالایی دارد که ارزش خدمت شما را چندبرابر می‌کند؛ قدر این نعمت را بدانید.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.