صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دانستنی‌های نوجوان | قهرمانان ما

  • کد خبر: ۲۴۵۳۲۹
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷
خوبی‌ها، فداکاری‌ها و کارهای بزرگِ انسان‌های اطراف ما در هر سن و مقامی که باشند هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

خوبی‌ها، فداکاری‌ها و کارهای بزرگِ انسان‌های اطراف ما در هر سن و مقامی که باشند هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

همان‌طور که ذهن و جانِ ایران و مردم ایران هرگز خاطرات رئیس‌جمهور محبوب و مردمی شهید «محمدعلی رجایی» و نخست‌وزیرِ دانشمند خود شهید «دکتر محمدجواد باهنر» را در دهه۶۰ فراموش نکرده‌اند.

آن‌ها که زندگی‌شان شبیه مردم، ساده و بی‌تجمل بود و به کشور خدمت‌های زیادی کردند.  

شهریور۱۳۶۰ منافقان و دشمنانِ قسم‌خورده ایران و انقلاب اسلامی که نمی‌توانستند پیروزی‌های ما را در دفاع جانانه از مرزهایمان در مقابل حمله ارتش بعث عراق، طاقت بیاورند، دست به نقشه شوم دیگری زدند تا نگذارند ایران، سربلند و پیروز باشد.

یکی از منافقان که با نفوذ و حیله، خود را فردی درخور اعتماد نشان داده بود با بمب‌گذاری دفتر نخست‌وزیری و به شهادت رساندن رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر محبوبمان، دشمنی خود را با مردم و وطن نشان داد و ثابت کرد که اگر سال‌ها گذشته باشد «دشمن، همیشه دشمن است و هرگز نباید از دشمنان که در هر لباس و شغلی ظاهر می‌شوند، غافل شویم.»

۴۳ سال پیش شهید محمدعلی رجایی و شهید دکتر محمدجواد باهنر که هردو از بهترین یاوران امام خمینی(ره) و جزو دلسوزترین مسئولان کشور بودند، آسمانی شدند و با شهادتشان به ما درس مقاومت و پایداری دادند.

اگر روزی به جنوب گلزار بهشت‌زهرای تهران بروید، مزار این دو بزرگمرد شهید را خواهید دید که وعده‌گاه بسیاری از عاشقان مکتب عاشوراست.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.