صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: از ابتدای دوره، ۱۳ بوستان بانوان به مساحت ۵۱ هکتار ایجاد شده بود که تلاش می‌کنیم تا پایان دوره به ۸۰ هکتار برسانیم. الان ۹ هکتار آن انجام شده و بقیه هم انجام خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی یعقوبی امروز، ۲۵ مردادماه، در جلسه شهردار، معاونان شهرداری، شهرداران مناطق و مدیران عامل شهرداری با فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: سرانه فضای سبز از ابتدای این دوره ۱۸.۴ مترمربع به ازای هر نفر بوده که ۱۹.۰۷ متر مربع اضافه شده است؛ بنابراین حدود ۴۰۱ هکتار توسعه فضای سبز داشتیم. ۶۵۷۵ هکتار فضای سبز شهری و کمربند سبزی است که در شهر مشهد وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی، تأکید خود را بر زیرساخت‌های آبی و تأمین منابع آبی پایدار گذاشتیم و توسعه فضای سبز را در دو کلان‌پروژه بوستان کرامت و جهانشهر محدود کردیم. در مجموعه بوستان‌ها یکی از کار‌های خوب شهرداری مشهد بوستان‌های اختصاصی بانوان است. از ابتدای دوره، ۱۳ بوستان بانوان به مساحت ۵۱ هکتار ایجاد شده بود که تلاش می‌کنیم تا پایان دوره به ۸۰ هکتار برسانیم. الان ۹ هکتار آن انجام شده و بقیه هم انجام خواهد شد.

یعقوبی افزود: اولین بوستان کشاورزی شهری جزو افتتاح‌های ما بوده که قرار است آن را توسعه دهیم. هدف‌‎گذاری اصلی و کار بسیار بزرگی که در یکی‌دو سال اخیر انجام شده، زیرساخت‌های آبی بوده که برای آن‌ها اعتبارات بالایی در نظر گرفتند. با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای خط انتقال پساب و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای تصفیه‌خانه قرارداد بسته شده است. امسال تصفیه‌خانه‌های متعدد دیگری در اعتبارات دیده شده است. در سه‌چهار سال آینده، فضای سبز مشهد به منابع آبی پایدار متکی خواهد شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه در حوزه پسماند، اقداماتی انجام شده که الگوی کشوری است، عنوان کرد: طرح جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک از مبدأ را داریم که ابتدای دوره، ۵۳ هزار خانوار عضو بودند، اما اکنون به ۳۷۰ هزار خانوار رسیده است. در حال حاضر، هفت شرکت مجری در این حوزه داریم.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان با بانک شهر برای نوسازی ناوگان و مکانیزه‌کردن خدمات شهری گذاشته شده است. در حوزه ایمنی شهری و آتش‌نشانی چهار ایستگاه را این دوره افتتاح کردیم و امیدواریم سه ایستگاه دیگر را نیز احداث کنیم. یکی از کلان‌پروژه‌های این حوزه ساختمان مرکزی و ستاد فرماندهی آتش‌نشانی است که بعد از تهران بزرگ‌ترین ساختمان خواهد بود.

یعقوبی ادامه داد: در سامان‌دهی مشاغل نگاه خود را از درآمدزایی صرف به نگاه خدماتی سوق دادیم. بازار‌های ارزاق ما در شهر الگو شدند و تخفیف دائمی گذاشتند. در واقع ما از سود خودمان گذشتیم. قرار است دو کلان‌پروژه جمعه‌بازار خودروی متمرکز و مدرن و میدان‌بار مرکزی را پیگیری کنیم. در حوزه آرامستان‌ها، در کنار توسعه‌های خوب با همکاری آستان قدس رضوی، کلان‌پروژه‌‎ ساختمان معراج با ۴۵۰۰ مترمربع و ساختمان اداری را در حال احداث داریم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.