صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پیامبر (ص) را علاوه بر اسوه‌ی حسنه رسول مهربانی نیز لقب داده‌اند. آیا می‌دانید چرا؟ زیرا او قلبی بسیار مهربان و بخشنده داشت.

پیامبر(ص) را علاوه بر اسوه‌‌ی حسنه* رسول مهربانی نیز لقب داده‌اند. آیا می‌دانید چرا؟ زیرا او قلبی بسیار مهربان و بخشنده داشت. به همه نیکی می‌کرد و بدی‌های دیگران به خودش را می‌بخشید.

به بچه‌ها سلام می‌گفت و اگر کودکانی دورش را می‌گرفتند، با آن‌ها هم‌بازی می‌شد. او با فقیران غذا می‌خورد، از مال خود به دیگران می‌بخشید و در سراسر زندگی‌اش هرگز کسی را آزار نداد.

امروز می‌خواهیم داستانی از مهربانی پیامبر، حضرت محمد(ص)، با کودکان برای شما تعریف کنیم:

آفتاب مدینه مانند همیشه‌ی تابستان‌ها داغ می‌تابید. ظهر بود و مردم دسته‌دسته به مسجد می‌رفتند تا با پیامبر(ص) نماز بخوانند.

یکی از دوستان پیامبر نگاهی به محراب و سپس نگاهی به صف‌های نمازگزاران انداخت و به بغل‌دستی‌اش گفت: «به نظرت چه اتفاقی افتاده که رسول خدا هنوز به مسجد نرسیده است؟ بیا برویم به استقبالش؟» بلال حبشی با حرکت سر حرف او را تأیید کرد و از مسجد خارج شدند.

درست یک کوچه آن‌طرف‌تر از مسجد، پیامبر خدا به درخواست و اصرار بچه‌ها مشغول بازی بود. بلال صحنه‌ای فراموش‌ناشدنی را می‌دید. یکی از بچه‌ها روی دوش رسول خدا سوار بود و به پیامبر دستور می‌داد که کدام طرف برود.

بلال با سرعت جلو آمد تا بچه‌ها را از دور و بر پیامبر دور کند اما رسول خدا به بلال گفت: «بلال‌جان، برو از خانه چیزی برای بچه‌ها بیاور.» بلال با سرعت به خانه رفت و با مقداری گردو برگشت.

پیامبر رو به بچه‌ها گفت: «خب بچه‌ها، حالا که کمی با هم بازی کردیم، بگویید ببینم شترتان را به چند گردو می‌فروشید؟»

بچه‌ها هریک چیزی گفتند. یکی گفت: «پنج گردو!» بقیه گفتند: «۱۰ گردو!» بلال گردوها را به بچه‌ها داد و با پیامبر به مسجد رفت تا نماز بخوانند.

آن روز هم خورشید مدینه، مهربانی رسول خدا را دید که چه‌طور از محبت خود به همه می‌بخشید و کودکان را دوست می‌داشت.

 

* یکی از لقب‌های خوب پیامبر به معنای بهترین الگو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.