صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان ایالات متحده گفت که استرالیا و آمریکا به دنبال تولید مشترک موشک‌های مافوق صوت هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، مایکل مک‌کال رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و نماینده جمهوری‌خواه در مصاحبه‌ای گفت: تولید مشترک موشک‌های مافوق صوت توسط استرالیا و آمریکا می‌تواند فشار بر پایگاه صنعتی دفاعی ایالات متحده را کاهش و بازدارندگی در منطقه هند و اقیانوس آرام را افزایش دهد.

این قانونگذار آمریکایی اظهار داشت: یک سلاح مافوق صوت چینی می‌تواند در عرض چند دقیقه به استرالیا حمله کند و کانبرا در حال حاضر نمی‌تواند مانع آن شود؛ بنابراین [در این زمینه]ما باید به آن [چین]برسیم.

مک‌کال با اشاره به اینکه روز گذشته (پنجشنبه) از یک شرکت در زمینه مافوق صوت بازدید کرده است، اضافه کرد: می‌خواهیم به سمت تولید مشترک برویم.

بر اساس این گزارش، موشک‌های «مافوق صوت» که بیش از پنج برابر سریع‌تر از «صوت» در اتمسفر فوقانی حرکت می‌کنند، توسط چین در سال ۲۰۲۱ آزمایش شدند و به یک رقابت فناوری با ایالات متحده منجر شد.

وزرای دفاع و امور خارجه استرالیا و آمریکا پس از مذاکرات هفته گذشته خود اعلام کردند که کانبرا در حال آزمایش موشک کروز مافوق صوت (HACM) با واشنگتن است که آن را به عنوان اولین سلاح خود برای جت‌های جنگنده در نظر خواهد گرفت.

آمریکا پیشتر یک موشک کروز مافوق صوت را با موفقیت آزمایش کرد و این اقدام را همگام با فناوری موشکی روسیه و چین حیاتی دانست.

سرعت و مانور بالای سلاح‌های مافوق صوت باعث می‌شود که ردیابی و رهگیری آنها سخت شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.