صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان غذا و دارو درباره علت کمبود یکی از برند‌های انسولین توضیح داد و گفت: این نوع انسولین از منابع دیگر و همچنین تولید داخلی تامین شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر حیدر محمدی در خصوص علت کمبود یکی از برند‌های انسولین اظهار کرد: علت اینکه یکی از برند‌های انسولین مدتی به کمبود خورده بود، آن است که تولیدکننده خارجی آن انسولین متاسفانه بدون اینکه منافع مردم را در نظر بگیرد، بی‌اخلاقی کرد، به تعهدات خود عمل نکرد و به روی انسولین‌هایی که قیمت‌های بالاتری دارند، تغییر تولید داد و به این ترتیب بود که تولید آن نوع انسولین را کاهش داد و سهمی که متعهد به تامین بود را قطع کرد.

وی افزود: آن شرکت قبل از این ۸۰۰ هزار مورد از این نوع انسولین را تامین می‌کرد اما متاسفانه تامین را به نصف رساند؛ همین موضوع مقداری باعث کمبود شد، البته در سایر انسولین‌ها مشکلی وجود ندارد. طبیعتا وظیفه‌ ما این است که از منابع دیگر نیاز بیماران را تامین کنیم و بر همین اساس هم از منابع مشابه خارجی و همچنین نمونه‌های تولید داخل نیاز را تامین کردیم و تولید داخلی این انسولین‌ها را در کشور داریم؛ بنابراین اگر بیماران بخواهند از نمونه تولید داخل استفاده کنند، منعی ندارد؛ اما برخی‌ها نیز خواهان مصرف برند هستند و با توجه به بدعهدی شرکت خارجی مربوطه، طبیعتا برنامه‌ریزی‌ها پاسخگو نیست و شرکت مربوطه تامین نمی‌کند.

محمدی بیان کرد: کمبود‌ها نمی‌تواند صرفا به دلیل نقص برنامه‌ریزی باشد؛ برنامه‌ریزی‌های خوبی در حوزه دارو برقرار است و روز به روز هم دارد دقیق‌تر می‌شود. به عنوان مثال دارویی برای مصرف چشم‌‎پزشکی داریم که تنها دو تولیدکننده داشته و در خارج از کشور دیگر تولید نمی‌کنند؛ بنابراین کمبود در چنین مواردی را نمی‌توان نقص در برنامه‌ریزی تعبیر کرد و این چنین کمبود‌هایی جهانی است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.