صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

روایت نیویورک‌تایمز از نفوذ اوکراین به کورسک

  • کد خبر: ۲۴۵۶۰۹
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
رسانه آمریکایی نوشته پیشروی ارتش روسیه در جبهه شرقی امید‌های اوکراینی‌ها درباره اینکه نفوذ آنها به خاک این کشور، روس‌ها را از جبهه‌های دیگر به عقب می‌راند، کمرنگ کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نقشه‌های جنگی می‌گویند نیرو‌های روسیه به سمت شهر راهبردی «پوکروفسک» در شرق اوکراین در حال پیشروی هستند و این خبری بد برای اوکراین است که امید داشت نفوذ به منطقه «کورسک» در غرب روسیه، حملات آنها در جبهه‌های دیگر را کاهش دهد.

نیویورک‌تایمز روز شنبه نوشت نیرو‌های روسیه پس از تصرف چندین دهکده در این منطقه و پیشروی در امتداد خط راه‌آهن، تنها ۱۳ کیلومتر با پوکروفسک، یکی از اصلی‌ترین مقر‌های دفاعی اوکراین در منطقه دونتسک فاصله دارند.

تصرف این شهر، روس‌ها را یک قدم دیگر به هدفی که مدت‌ها به‌دنبال آن هستند یعنی کنترل کامل بر منطقه دونتسک نزدیک می‌کند. این در حالی است که روسیه بر بیشتر مساحت این منطقه مسلط شده است.

پوکروفسک که پیش از جنگ جمعیتی ۶۰ هزار نفری داشت، بر سر یک جاده مهم قرار دارد و شهر‌هایی را که به‌عنوان قوس دفاعی مناطقی در دونتسک که هنوز در کنترل کی‌یف است، به هم متصل می‌کند.

دستور تخلیه شهر صادر شد

نیویورک‌تایمز می‌نویسد اوضاع به‌حدی ناگوار است که اداره نظامی این شهر از شهوندان خواسته، منطقه را ترک کنند.

«سرگئی دوبریاک» رئیس اداره نظامی پوکروفسک روز پنجشنبه گفت: «دشمن به‌سرعت به سمت حومه شهر در حال حرکت است. تخلیه شهر در حال انجام است. درنگ نکنید!».

این رسانه آمریکایی در ادامه استدلال کرده که پیشروی روسیه به سمت پوکروفسک یادآور این موضوع است که به‌رغم «نفوذ موفق نیرو‌های اوکراینی به منطقه کورسک روسیه»، آنها همچنان در حال از دست دادن مواضع خود در داخل قلمرو اوکراین هستند.

کارشناسان نظامی می‌گویند یکی از اهداف حمله اوکراینی‌ها به خاک روسیه، وادار کردن روسیه به جابجایی نیرو‌های خود از خطوط مقدم به سمت مرز‌های خودی بود، اما تاکنون روسیه تنها بخش کوچکی از واحد‌های نظامی خود را از جبهه‌های اوکراین خارج کرده است.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند اوکراینی‌ها از نیرو‌های ذخیره برای حمله به کورسک استفاده کرده‌اند، به این معتا که تقویت نیرو‌ها برای کی‌یف در جبهه شرقی دشوارتر خواهد بود.

«تیبو فویله» معاون «موسسه مطالعات راهبردی و دفاعی» مستقر در فرانسه می‌گوید: «حمله اوکراین توازن کلی در خط مقدم را تحت تاثیر قرار نداده و اصلی‌ترین ویژگی نبرد‌ها یعنی پیشروی آهسته و پیوسته نیرو‌های روسیه به همان شیوه سابق باقی مانده است».

«سرگئی سهوتسکی» افسر تیپ ۵۹ موتوریزه اوکراین می‌گوید: «تلاش‌های روسیه برای حمله و پیشروی برای یک دقیقه هم متوقف نشده و نبرد در هر لحظه ادامه دارد».

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هم گفته است که پوکروفسک و مناطق نزدیک به آن «با شدیدترین حملات روسیه مواجه هستند».

دردسر‌های اوکراین در کورسک و دونتسک

نقشه‌های جنگی نشان می‌دهند که نیرو‌های اوکراینی طی روز گذشته تنها پیشرفت‌های جزئی در کورسک داشته‌اند و حداقل یک دهکده را تصرف و به سمت چند دهکده دیگر حرکت کرده‌اند».

طبق گزارش نیویورک‌تایمز، نیرو‌های اوکراینی اکنون با مقاومت شدید نیرو‌های تقویت‌شده روسیه مواجه شده‌اند، بسیار آهسته‌تر پیشروی می‌کنند و سعی دارند دستاورد‌های خود را تثبیت کنند.

فویله می‌گوید: «اوکراینی‌ها برای نگه داشتن قلمرویی که در خاک روسیه تصرف کرده‌اند به تعداد بیشتری سرباز و سلاح نیاز دارند و خطر تضعیف خطوط مقدم در مناطق دیگری نبرد هم وجود دارد».

این کارشناس نظامی می‌گوید: «آن‌ها نیاز به سامانه‌های پدافندی، توپخانه، خطوط پشتیبانی و جایگزینی سرباز‌ها دارند و اینها منابعی هستند که در هر جایی در دسترس نیستند».

سربازان حاضر در جبهه دونتسک می‌گویند از نفوذ هم‌قطاران خود به خاک روسیه خوشحال شده‌اند، اما آنها با کمبود شدید مهمات در این منطقه دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

تحلیلگران نظامی می‌گویند در نبرد بر سر شهر پوکروفسک، اوکراینی‌ها باید به سختی برای حفظ شهر تلاش کنند. این شهر به یک پادگان نظامی در طول جنگ تبدیل شد و بسیاری از نظامیان اوکراینی برای استراحت و یا آماده‌شدن برای عملیات‌های آینده، به پوکروفسک می‌آمدند.

پوکروفسک همچنین یک مرکز پشتیبانی و لجستیک برای ارتش اوکراین است چراکه این شهر در مسیر جاده‌ای قرار دارد که چندین شهر اوکراینی در منطقه از جمله کراماتورسک، کاستیانتینیوکا و اسلوانیاسک را به هم متصل می‌کند.

رسانه آمریکایی به نقل از تحلیلگران نظامی نوشته اوکراین خطوط دفاعی را در اطراف پوکروفسک تشکیل داده که می‌تواند پیشروی روس‌ها را کُند کند، اما باید دید در این هدف موفق خواهند شد یا خیر.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.