صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

میانگین حقوق معلمان تازه استخدام شده چقدر است؟

  • کد خبر: ۲۴۵۶۳۰
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه میانگین حقوق معلمان ۱۶ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان است، گفت: برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته به ۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یکی از آثار اجرای رتبه‌بندی معلمان، افزایش حقوق جامعه فرهنگیان کشور بود. آنگونه که رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش گفته بود: حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی، ۲۶ درصد رشد پیدا کرده که البته حق معلمان بیش از این است.

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص میانگین حقوق معلمان اظهار کرد: میانگین حقوق معلمان از افراد تازه استخدام شده تا فردی که رتبه استاد معلمی را دارد و ۳۰ سال یا بیشتر خدمت کرده، ۱۶ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان بوده، این میزان بدون اضافه تدریس و برای ۲۴ ساعت تدریس موظف در هفته است.

وی افزود: برخی معلمان تا ۳۵ سال خدمت می‌کنند و آموزش و پرورش تمام محدودیت‌ها برای ادامه خدمت معلمان را برداشته است. ادارات آموزش و پرورش استان‌ها موظف هستند با استمرار خدمت معلمان موافقت کنند مگر آنکه به نیروی انسانی نیاز نداشته باشند.

فرهادی در خصوص بودجه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: بودجه این وزارتخانه امسال ۱۱۰ درصد تخصیص پیدا می‌کند و اگر بتوانیم مطالبات فرهنگیان را پرداخت کنیم در سال آینده مشکل نخواهیم داشت.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اکثر بدهی‌های پرسنلی پرداخت شده، بدهی اصلی ما مربوط به پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۲ است که پرداخت آن به ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تلاش می‌کنیم پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ را در شهریور پرداخت کنیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.