صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تعطیلی ۲ هفته‌ای کارخانجات مشهد تکذیب شد

  • کد خبر: ۲۴۵۷۵۴
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تعطیلی ۲ هفته‌ای کارخانجات صنعتی مشهد به دلیل کمبود برق صحت ندارد.

حسن نوری‌زاده در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص تعطیلی ۲ هفته‌ای کارخانجات مشهد به دلیل کمبود برق گفت: تعطیلی ۲ هفته‌ای کارخانجات صنعتی به دلیل کمبود برق صحت ندارد. هرگونه تعطیلی برای کارخانجات به دلیل کمبود برق فقط از سوی استانداری خراسان رضوی باید اعلام شود.

وی ادامه داد: اپراتور شرکت برق با یکی از کارخانه‌ها تماس گرفته و درخواست دارد که مصرف برق را رعایت کنند، اما گویا به خوبی متوجه هشدار اپراتور نشده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در خصوص محدودیت صنایع بابت کمبود برق اضافه کرد: اینها محاسبات خاص خود را دارد. ما حداقل‌ها را برای صنایع تامین کرده‌ایم. آن کارخانجاتی که مصرف پایینی دارند، برایشان مشکلی به وجود نمی‌آید. برخی از صنایع، پرمصرف هستند که اینها مطابق برنامه زمان‌بندی قبلی دچار قطعی برق خواهند شد.

نوری‌زاده در پاسخ به این سوال که با توجه به کاهش اندک دمای هوا، آیا باز هم قطعی برق شامل حال کارنجات خواهد شد یا خیر؟ تصریح کرد: نیروگاه‌هایی که تولید برقشان از سد‌ها است، به دلیل مدیریت مصرف آب، این نیروگاه‌ها از مدار خارج شده‌اند، درست است که در استان چنین نیروگاهی نداریم، اما شبکه برق ما، یک شبکه سراسری است که امیدوار بودیم موضوعی قطعی برق در انتهای این حل شود.

وی افزود: ما به شدت نگران صنایع هستیم. به خصوص اینکه ۹۵ درصد صنایع خراسان رضوی را بخش خصوصی تشکیل داده است و برخی از صنایع فراوری هستند و نمی‌توانند تعطیل باشند. ما پیگیر مشکلات صنایع هستیم، اما در این شرایط با همکاری صنایع مدیریت مصرف خواهیم کرد تا مشکلاتشان را به حداقل برسانیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.