صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فیلمبرداری کمدی-مهیج خشونت‌آمیز «من نمی‌توانم کمک کنم» جدیدترین فیلم پارک چان ووک شروع شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ استاد سینمای کره پارک چان ووک فیلم جدیدش را شروع کرد. این کارگردان مولف ۶۰ ساله، روز شنبه دوازدهمین فیلم خود را که اقتباسی از رمان «تبر» دونالد وست‌لیک نویسنده آمریکایی در سال ۱۹۹۶ است، آغاز کرد. در این فیلم که در حال حاضر با نام «نمی‌توانم کمک کنم» معرفی می‌شود، لی بیونگ-هون و سون ی-جین از چهره‌های مشهور سینمای کره بازی می‌کنند.

با اقتباس از رمان وست لیک پیش از این کوستا گاوراس فیلمی فرانسوی به نام «تبر» در سال ۲۰۰۵ ساخته بود. اقتباس پارک هم به اصل داستان وفادار است و مانند نسخه فرانسوی درباره مردی است که به طور ناگهانی توسط شرکت تولید کاغذ که سال‌ها در آن به شکلی خستگی‌ناپذیر کار می‌کرد، اخراج می‌شود. مرد در جستجوی کار جدید ناموفق است و در نهایت تصمیم می‌گیرد رقبای شغلی خود را بکشد.

این فیلم اولین فیلم بلند پارک پس از درام معمایی رمانتیک «تصمیم به ترک» در سال ۲۰۲۲ است که تحسین منتقدان را به دست آورد. در بین پروژه‌های دیگر وی مینی سریال «همدل» برای اچ‌بی‌او جای دارد که با اقتباس از رمان «همدل» برنده جایزه پولیتزر در سال ۲۰۱۵ با بازی رابرت داونی جونیور کارگردانی کرد. سال پیش بیستمین سالگرد اکران فیلم فوق خشونت‌آمیز «اولد بوی» وی بود که با موفقیت جهانی روبه‌رو شد.

پارک و لی پیش از این در فیلم معمایی «منطقه امنیتی مشترک» محصول ۲۰۰۰، که از آن به عنوان نقطه عطفی در سینمای هزاره کره یاد می‌شود، همکاری کردند. کوئنتین تارانتینو از این فیلم به عنوان یکی از فیلم‌های مورد علاقه خود در دهه ۱۹۹۰ یاد کرده است. لی از همان زمان به‌عنوان یکی از چهره‌های موفق سینمای کشورش شناخته می‌شود و به تازگی با «بازی ماهی مرکب» نتفلیکس، شهرت جهانی بیشتری هم کسب کرد.

سون با ایفای نقش شخصیت‌های درخشان و گرم در فیلم‌های اولیه‌اش، در کره به عنوان «عشق اول ملت» معروف شد و فیلم «نمی‌توانم کمکی بکنم» اولین همکاری او با پارک است.

لی سونگ-مین بازیگر «جاسوس رفته به شمال» و یوم هی-ران بازیگر «زندگی» دیگر بازیگران این فیلم هستند و در نقش زوجی ظاهر می‌شوند که مشکلات بیکاری مشابهی را پشت سر گذاشته‌اند. پارک هی-سون نقش رهبر تیم شرکت کاغذ را ایفا می‌کند، در حالی که چا سونگ-وون بازیگر «یک روز معمولی» در نقش یکی از رقبای شغلی جلوی دوربین می‌رود.

زمان اکران این فیلم هنوز تعیین نشده، اما از آنجا که پارک از اعضای ثابت جشنواره فیلم کن است و تاکنون ۴ فیلم خود را در آنجا به نمایش گذاشته، انتظار می‌رود این فیلم تا آن زمان تکمیل شده باشد.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.