صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا می‌گوید که «یهودی‌بودن در ایالات متحده در هیچ دوره‌ای از زمان هولوکاست، آن‌قدر خطرناک نبوده است».

به گزارش شهرآرانیوز؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات، ادعا می‌کند که «جاش شاپیرو»، فرماندار پنسیلوانیا به‌دلیل یهودی‌بودن، به عنوان معاون «کامالا هریس» در انتخابات آینده انتخاب نشده است.

ترامپ با تکرار اتهامی که اولین بار از سوی معاونش «جی دی ونس» مطرح شد، گفت: «آن‌ها او را رد کردند؛ زیرا یهودی است.»

این ادعا هم از سوی حزب دموکرات و هم توسط خود شاپیرو که گفته است «یهودستیزی هیچ تأثیری بر روند تصمیم‌گیری نداشته»، رد شده است. با این حال، ترامپ ادامه داد: «آن‌ها او را به دلایل دیگری رد کردند، اما دلیل اصلی این است که او یهودی است. هر یهودی که به او [هریس] یا دموکرات‌ها رأی می‌دهد، باید بیرون برود و سرش را معاینه کند.»

به گزارش تایمز اسرائیل، ترامپ می‌گوید: «اگر می‌بینید که چه بر سر اسرائیل و یهودیان می‌گذرد، از زمان هولوکاست، زمانی خطرناک‌تر از این نبوده است که شما یک یهودی در آمریکا باشید.»

از سوی دیگر دونالد ترامپ در بخش دیگری از سخنانش گفت شکست‌دادن «کامالا هریس» در رقابت‌های انتخاباتی نوامبر «راحت‌تر» از «جو بایدن» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا خواهد بود.

این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تقریبا چهار هفته پس از آنکه «جو بایدن» از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری و از معاونش «کامالا هریس» حمایت کرد، در ایالت پنسیلوانیا سخنرانی کرد.

نشریه «واشنگتن اگزمینر» به نقل از این رئیس‌جمهور سابق آمریکا نوشت: «هریس در هیچ یک از انتخابات مقدماتی امسال شرکت نکرد و رئیسش (بایدن) از اینکه او جانشینش شده، متنفر است. جو بایدن از هریس نفرت دارد. این براندازی یک رئیس‌جمهور بود. من ۱۰۰ میلیون دلار خرج مبارزه با جو بایدن کردم و آنها به او گفتند که قادر به پیروزی نیست. عملکرد بایدن در مناظره اصلا خوب نبود.»

ترامپ و بایدن در تاریخ ۲۷ ژوئن برای اولین مناظره انتخاباتی ۲۰۲۴ در استودیو تلویزیون سی‌ان‌ان مقابل یکدیگر قرار گرفتند و عملکرد بایدن به قدری ضعیف بود که پس از این رویداد نه تنها در نظرسنجی‌ها افت شدیدی پیدا کرد، بلکه از سوی هم‌حزبی‌ها و حامیان کارزار مالی‌اش تحت فشار فزاینده‌ای قرار گرفت تا از رقابت‌ها کناره‌گیری کند.

ترامپ در ادامه سخنرانی‌اش ضمن آنکه مجددا رقیب خود کامالا هریس را «دیوانه و رادیکال» خواند، گفت: «من منتظر مناظره با او هستم. شکست او راحت‌تر از بایدن خواهد بود.»

او هم‌چنین به خصوصیات ظاهری کامالا هریس تاخت و برخی از تحلیلگران سیاسی بر این باورند که اظهار نظرات ترامپ در این خصوص می‌تواند به خودش ضربه بزند و رای‌دهندگان میانه‌رو را از دست بدهد.

دونالد ترامپ گفت: «آیا تا به حال خندیدن او (هریس) را دیده‌اید؟ این خنده یک شخص دیوانه است. من خیلی بهتر از او به نظر می‌رسم.»

انتخابات ریاست‌جموری ۲۰۲۴ آمریکا با حضور «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه و «کامالا هریس» به عنوان نامزد حزب دموکرات در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و پیش از آن در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) یک مناظره میان این ۲ نامزد به میزبانی تلویزیون ای‌بی‌سی نیوز قطعی شده است.

براساس تازه‌ترین نظرسنجی منتشر شده از سوی رسانه‌های آمریکایی، «کامالا هریس» و «دونالد ترامپ» در رقابت تنگاتنگی قرار گرفته‌اند. پایگاه خبری «هیل» با نشر چندین نظرسنجی برگزار شده توسط موسسه‌های آمریکایی همچون «نیویورک تایمز - کالج سیه‌نا» در گزارشی از رقابت بسیار نزدیک ترامپ و هریس در دست‌کم چهار ایالت کلیدی موسوم به ایالت‌های «میدان نبرد» خبر داد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.