صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با گروه‌های پرستاری روز یکشنبه در راستای بررسی و پیگیری درخواست‌ها، مطالبات و مشکلات پرستاران برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در این نشست دکتر محمود محمدزاده شبستری رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه، ضمن شنیدن درخواست‌ها و مشکلات نمایندگان گروه‌های پرستاری، نسبت به پیگیری و انعکاس مطالبات پرستاران به مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قول مساعد دادند.

علوم پزشکی مشهد پیشرو در پرداخت تعرفه پرستاری

دکتر محمود صادقی، مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این نشست اظهار کرد: این دانشگاه نسبت به بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در پرداخت قانون تعرفه‌گذاری پرستاری، پیشرو است.

وی افزود: با توجه به اینکه مطالبات سال گذشته سازمان‌های بیمه‌گر هنوز پرداخت نشده، اما نسبت به پرداخت مطالبات پرستاران در فروردین‌ماه امسال اقدام شده که با تکمیل سامانه‌های پرداخت مطالبات آنان از فروردین‌ماه امسال به صورت قطعی خواهد بود و افزایش قابل توجه در میزان تعرفه خواهد داشت. همچنین براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، به زودی مطالبات نیمه نخست سال ۱۴۰۲ به طور قطعی تسویه می‌شود.

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: بابت ترمیم نرخ اضافه‌کار و دو برابر شدن آن، به رغم خلا قانونی از سه ماه قبل هر ماه ۱۰۰ میلیارد ریال از درآمد‌های این دانشگاه در این مسیر هزینه شده که به نوعی از درآمد‌های بیمارستان‌ها برداشت شده و این دانشگاه تنها دانشگاه علوم پزشکی کشور بوده که با تعهد شخص رئیس این ترمیم را انجام داده است.

صادقی ادامه داد: در راستای کاهش کمبود نیروی انسانی با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز مجوز جذب ۲ هزار و ۸۴۰ پرستار از سوی سازمان استخدامی کشور دریافت شده که به زودی مراحل جذب آن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در یک سال گذشته با تمام توان در راستای حل مشکلات پرستاری حرکت کرده است، عنوان کرد: درخواست‌ها و مطالبات پرستاران که در این نشست عنوان شده به مسئولان وزارت بهداشت انعکاس می‌یابد تا نسبت به رفع و یا بهبود آن تدبیر شود.

تاخیر در پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران کاهش پیدا کرد

در ادامه دکتر علیرضا مسلم، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پرداخت‌های پرسنلی در راستای افزایش رضایت‌مندی کارکنان حوزه سلامت و تامین معیشت پرسنل از جمله اولویت‌های اصلی این معاونت است که در سیستم مدیریتی جدید سعی شده تا با پرداخت کارانه از منابع درآمدی دانشگاه بتوانیم گام موثری در این زمینه برداریم.

وی اضافه کرد: در این راستا تاخیر در پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران از ١۰ ماه به چهار ماه کاهش پیدا کرده است. رقم ماهانه کارانه پزشکان و پرستاران و سایر پرسنل بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال بوده که طی یک سال گذشته بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال کارانه برای پرسنل در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پرداخت شده و تعرفه پرستاری فروردین‌ماه توسط معاونت توسعه این دانشگاه در حال پرداخت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد تنها دانشگاهی است که با استفاده از روش‌های قانونی توانسته اضافه کار ترمیمی واریز کند، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال برای کادر پرستاری اضافه کار ترمیمی واریز شده که اضافه کار ترمیمی خردادماه، اکنون در حال واریز به واحد‌ها است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۳۵ هزار کادر درمانی و بهداشتی اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.