صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

گزارش مرکز آمار از کاهش ۲۸ درصد مصرف گوشت قرمز

  • کد خبر: ۲۴۵۹۸۹
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، عرضه گوشت قرمز توسط کشتارگاه‌های رسمی در تیرماه امسال نسبت به مشابه سال قبل ۲۸ درصد کاهش داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه تیر سال ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز عرضه شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ۱۴۰۳، جمعاً ۳۱٬۹۵۲ تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده اس

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ۱۸٬۴۳۹ تن، ۵۷٫۷ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ۱۰٬۴۰۹ تن، بز و بزغاله با ۲٬۴۲۵ تن و سایر انواع دام با ۶۷۹ تن، به‌ترتیب ۳۲٫۶ درصد، ۷٫۶ درصد و ۲٫۱ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ۱۴۰۳ با ماه مشابه سال ۱۴۰۲، نشان‌دهنده کاهش ۲۸ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار تولید گوشت در تیر ۱۴۰۳ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۲ برای گوسفند و بره ۴۰ درصد، برای بز و بزغاله ۲۱ درصد، برای گاو و گوساله ۲۱ درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ۳۳ درصد و برای شتر و بچه‌شتر ۱۷ درصد کاهش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ۱۴۰۳ نسبت به ماه قبل (خرداد) در حدود ۴ درصد کاهش داشته است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.