صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کمیسر مدیریت بحران و کمک‌ های بشردوستانه این اتحادیه در آستانه روز جهانی بشردوستانه، درباره وخامت محسوس اوضاع در غزه هشدار جدی دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در مورد بحران انسانی در کرانه باختری اشغالی و نوار غزه هشدار جدی صادر کرده و تاکید کرد که در ۱۰ ماه گذشته (حمله اشغالگران قدس به فلسطینیان مظلوم) شاهد وخامت محسوس و شدید شرایط بوده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «یانز لنارچیچ» (Janez Lenarcic) کمیسر مدیریت بحران و کمک‌های بشردوستانه این اتحادیه، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که سال ۲۰۲۳ مرگ بارترین سال ثبت شده برای کارکنان نهاد‌های بشردوستانه در اراضی اشغالی فلسطین بوده است، با این نگرانی که سال ۲۰۲۴ ممکن است مسیر غم بار مشابهی دنبال شود.

در بیانیه صادره از سوی این دو مقام اتحادیه اروپا در ارتباط با درد و رنج مردم مظلوم فلسطین که پیش از ۱۹ آگوست روز جهانی بشردوستانه منتشر شد، بر نقش حیاتی امدادگران بشردوستانه در مناطق درگیری و شرایط به شدت خطرناک که ذیل آن فعالیت می‌کنند، تاکید شده است.

مقامات اتحادیه اروپا در بیانیه مذکور خاطرنشان کردند که کارمندان محلی نهاد‌های بشردوستانه، به ویژه حین انجام وظایف خود با بیشترین خطر از قبیل کشته شدن، ربوده شدن یا مجروح شدن روبرو هستند.

آنها تاکید کردند که این افراد باید به هر قیمتی محافظت شوند و تصریح کردند که این یک تعهد تحت قوانین بین المللی بشردوستانه است.

در بیانیه مشترک مذکور همچنین به تلاش‌های اتحادیه اروپا برای ارائه کمک‌های حقوقی و کمک‌های مالی به امدادگران محلی که حین انجام ماموریت‌های خود با تهدید مواجه هستند، اشاره شده است.

«جوزف بورل» و «یانز لنارچیچ» در بیانیه خود از جامعه جهانی خواستند تا از امنیت کارکنان نهاد‌های بشردوستانه محافظت کند.

در این بیانیه اضافه شده است: در سال‌های اخیر، ما شاهد روند ویران‌کننده‌ای بوده ایم که در آن برخی از طرف‌ها هنجار‌های اساسی حقوق بین الملل بشردوستانه را در درگیری‌هایی که در آن شرکت دارند، آشکارا نادیده می‌گیرند.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.