صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یکشنبه شب، پیشنهاد جدید آمریکا برای آتش‌بس در غزه را رد کرد و متذکر شد: مطمئن شدیم که نتانیاهو همچنان در صدد ایجاد موانع برسر راه دستیابی به توافق است.

به گزارش شهرآرانیوز، این جنبش خاطرنشان کرد: پس از اینکه به سخنان میانجی‌ها درباره آنچه در مذاکرات رخ داد گوش دادیم، مطمئن شدیم که نتانیاهو همچنان در صدد ایجاد موانع برسر راه دستیابی به توافق است.

این خبر همزمان با ورود وزیر امورخارجه آمریکا به اسرائیل صورت می‌گیرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا ساعتی پیش وارد فلسطین اشغالی شد.

وزیر امور خارجه آمریکا در چارچوب تلاش‌های برای پیشبرد مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس درباره توافق آتش بس وارد تل آویو شد.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارنوت» در این باره نوشت: بلینکن وارد تل آویو شد و قرار است با هدف پیشبرد مذاکرات، علاوه بر اسرائیل از چند کشور منطقه دیدار کند.

پیش بینی می‌شود بلینکن، فردا دوشنبه با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یواو گالانت» وزیر جنگ این رژیم دیدار کند.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در این باره اعلام کرد: بلینکن روز سه شنبه با هدف مذاکره درباره آتش بس در غزه، وارد قاهره خواهد شد.

کشور‌های قطر، مصر و آمریکا به عنوان میانجی‌های مذاکرات آتش بس در غزه روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک، پایان این مذاکرات در پایتخت قطر را اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است که مقامات بلندپایه سه کشور به عنوان میانجی، با هدف دستیابی به توافقی برای آتش بس در نوار غزه و آزادی اسیران، در گفتگو‌های فشرده‌ای شرکت کردند واین گفتگو‌ها در فضایی جدی و سازنده برگزار شد.

آمریکا امروز پیشنهاد دیگری به طرف فلسطینی و اسرائیلی ارائه کرد که می‌تواند به کاهش اختلاف‌ها منجر شود و این پیشنهاد که مورد حمایت دوحه و قاهره قرار گرفت، با اصول پیشنهاد «جو بایدن» که در تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۴ (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) ارائه شده بود و قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد، مطابق است.

براساس این بیانیه، مقامات بلند پایه سه کشور، اواخر هفته جاری در شهر «قاهره» پایتخت مصر، به منظور دستیابی به توافقی براساس شروطی که امروز مطرح شده، نشستی را برگزار می‌کنند.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.