صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بازگشت یک میلیون زائر اربعین به کشور

  • کد خبر: ۲۴۶۰۶۲
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
رئیس قرارگاه اربعین فراجا با اشاره به ثبت نام سه میلیون نفر در سامانه سماح گفت: یک میلیون زائر اربعین به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سردار محمد شرفی اظهار کرد: امسال یکی از منظم‌ترین راهپیمایی‌های اربعین را داشته‌‎ایم و زائران با رعایت قوانین با منطق مسیر را طی کرده‌اند.

وی بیان کرد: حدود سه میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند، دو میلیون و ۶۰۰ نفر مشرف شده‌اند و یک میلیون به وطن بازگشته‌اند. امروز و فردا تلاقی رفت و برگشت نزدیک هم است و ۸۲ درصد زائران با وسیله شخصی آمده‌اند که باید رانندگی کنند؛ بنابراین مراقب خواب‌آلودگی خود باشند و حتماً قبل رانندگی استراحت و چرخ خودرو‌ها را تنظیم کنند تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا ادامه داد: در مهران پارکینگ‌ها مشکلی ندارد، پارکینگ اربعین ۴۸ هزار نفر گنجایش دارد و دیروز ۳۰ هزار خودرو در این پارکینگ بود که امروز هم خالی و هم مجدد شارژ می‌شود. هزینه پارکینگ ۳۰ هزار تومان است و پلیس ۱۱۰ را مستقر در پارکینگ‌ها داریم. اگر زائران شکایتی داشته باشند همکاران ما حضور دارند و اگر خارج عرف هزینه پارکینگ دریافت شود، عودت داده می‌شود. زائران حتماً با سامانه ۱۱۰ تماس بگیرند و اطلاع دهند و ما با متخلفان در پارکینگ‌ها برخورد می‌کنیم.

سردار شرفی با بیان اینکه زائران فاصله پارکینگ تا پایانه باید رایگان جابه‌جا شوند و نباید مبالغی توسط اتوبوس‌ها دریافت شود، عنوان کرد: موکب‌های عراقی خدمات روز اربعین ارائه نمی‌دهند؛ بنابراین زائران به صورتی برنامه‌ریزی کنند که روز اربعین به کشور برگردند.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.