صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فرا رسیدن راهپیمایی اربعین حسینی گفت: امیدواریم با ترتیبات اتخاذ شده و همکاری صورت گرفته بین دولت‌های ایران و عراق ما شاهد برگزاری این کنگره عظیم معنوی در کمال امنیت و آرامش باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «ناصر کنعانی» در نشست خبری امروز (دوشنبه) خود همچنین گفت: لازم می‌دانم از کمک‌ها و مساعدت‌های ارزنده دولت عراق در حسن میزبانی از زائران اربعین حسینی تشکر و قدردانی کنم.

وی همچنین از میزبانی و سخاوتمندی مردم عراق نیز تشکر و قدردانی کرد.

همکاری خوب دولت و قوه قضایی در برگزاری دادگاه پرونده کودتای ۲۸ مرداد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در مورد برگزاری اولین دادگاه پرونده کودتای ۲۸ مرداد در روز یکشنبه گفت: این دادگاه در راستای استیفای حقوق مردم ایران برگزار شده است و در این زمینه همکاری‌های خوبی بین دولت و قوه قضاییه وجود دارد.

کودتای ۲۸ مرداد نمونه‌ای از دخالت‌های آشکار آمریکا در امور داخلی ایران

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد کودتای ۲۸ مرداد اظهار کرد: به گواهی اسناد منتشر شده این کودتا از سوی آمریکا و انگلیس علیه روند مردم سالاری در ایران انجام شده است. این کودتا نمونه‌ای از دخالت‌های آشکار این ۲ دولت به ویژه آمریکا در امور داخلی ایران و محروم ساختن مردم ایران از حقوق خود است.

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد ضرورت برقراری آتش‌بس در غزه در راستای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت: در مورد ضرورت ایجاد فوری آتش‌بس در غزه تردیدی وجود ندارد.

ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ناشی از بی‌عملی جامعه بین‌المللی است

وی با بیان اینکه آنچه که در غزه و فلسطین در حال انجام است فقط جنایت علیه مردم فلسطین نیست، بلکه جنایت علیه بشریت است، گفت: ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ناشی از بی‌عملی جامعه بین‌المللی است.

آمریکا در ارتباط با موضوع آتش‌بس و مسائل مربوط به آن صلاحیت ندارد

کنعانی با بیان اینکه ایران از هر تلاش صادقانه‌ای برای آتش‌بس و پایان دادن جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه استقبال می‌کند در بخشی از صحبت‌های خود گفت: در ارتباط با موضوع آتش‌بس و مسائل مربوط به آن ما آمریکا را دارای حسن نیت و صلاحیت تلقی نمی‌کنیم و این موضوع ناشی از رفتار و عملکرد دولت آمریکاست.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه آمریکا یکی از حامیان تمام عیار و همه جانبه جنایت‌های رژیم صهیونیستی است، گفت: آمریکا با اقدامات خود تا الان ثابت کرده است که یک طرف جنگ است نه یک طرف صلح برای آتش‌بس.

کنعانی با بیان اینکه ما از اینکه مذاکراتی برای آتش‌بس انجام شود حمایت کرده‌ایم و مشورت‌های منطقه‌ای در این زمینه داشته‌ایم، اظهار کرد: علیرغم نگاه اصولی و انتقادی که به رفتار آمریکایی‌ها داریم از تلاش‌هایی که همراه با حسن نیت است، حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یک طرف این موضوع فلسطینی‌ها و یک طرف دیگر این موضوع صهیونیست‌ها هستند، خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۴۰ هزار نفر را در غزه قتل عام کرده اند که ۱۵ هزار نفر آنها کودک بوده‌اند.

رژیم صهیونیستی تاکنون نشان داده که تمایلی برای برقراری آتش‌بس ندارد

کنعانی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تاکنون نشان داده است که تمایلی برای برقراری آتش بس ندارد و واکنش‌هایی که از این رژیم بعد از این مذاکرات می‌بینیم همین موضوع را نشان می‌دهد و آنها ذره‌ای از ادامه کشتار خود کوتاهی نکرده‌اند، گفت: توپ در حال حاضر در زمین آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی است و دولت آمریکا باید نشان دهد که هدفش از برقراری مذاکرات یک مانور سیاسی با هدف دستاورد سیاسی و خریدن زمان برای رژیم صهیونیستی برای ادامه کشتار است یا اینکه واقعا به دنبال ایجاد آتش‌بس است. آنچه که در این زمینه محل قضاوت است عملکرد آمریکایی‌هاست.

طرف فلسطینی نگاه مثبتی به مذاکرات آتش‌بس نداشته است

سخنگوی وزارت خارجه همچنین با بیان اینکه جنبش حماس دیدگاه‌های خود را در مورد مذاکرات آتش‌بس بیان کرده است، گفت: این گونه به نظر می‌رسد که طرف فلسطینی نگاه مثبتی به مذاکرات و عملکرد آمریکا در این زمینه نداشته است.

بر حق قانونی و مسلم خود بر تنبیه متجاوز تاکید داریم

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با برخی از تحلیل‌های منتشر شده مبنی بر اینکه ایران احتمالاً در برابر ایجاد آتش‌بس در غزه از حق خود در ارتباط با خونخواهی از ترور اسماعیل هنیه در تهران می‌گذرد، با تاکید بر حمایت ایران از ضرورت ایجاد آتش‌بس فوری در غزه و توقف کشتار رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت: این موضوع با حق مشروع ایران و تنبیه متجاوز و پاسخ به تجاوز صورت گرفته ارتباط مستقیمی ندارد. این ۲ موضوع، ۲ موضوع جداگانه هستند و ارتباط مستقیمی با یکدیگر ندارند.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران بر حق قانونی و مسلم خود بر تنبیه متجاوز تاکید داریم و همچنین به دوستان خود نیز گفته‌ایم که به دنبال تشدید تنش در منطقه نیستیم و از تلاش‌های همراه با حسن نیت حمایت می‌کنیم و از دیگر سو بر حق ذاتی ایران در استیفای حقوق خود و تنبیه متجاوز تاکید داریم و در زمان مقتضی نیز از آن استفاده می‌کنیم.

صهیونیست‌ها با ترور اسماعیل هنیه نشان دادند تمایل به ادامه روند سیاسی جهت توقف جنگ ندارند

کنعانی ادامه داد: صهیونیست‌ها آقای اسماعیل هنیه را در خاک ایران مورد حمله قرار دادند، ایشان رهبر فلسطینی‌ها در روند مذاکرات سیاسی برای برقراری آتش بس بودند و رژیم صهیونیستی با ترور اسماعیل هنیه نشان داد که مایل به ادامه روند سیاسی جهت توقف جنگ نیست و در واقع به دنبال گسترش بی‌ثباتی است.

این خبر تکمیل می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.