صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استودیوی «خانه پدری» برای اولین بار در ایام اربعین در پشت بام حرم امامین عسکریین (ع) در سامرا آغاز به کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ استودیوی «خانه پدری» برای اولین بار در ایام اربعین توسط قرارگاه اربعین سامرا و بلد و با همکاری ستاد اربعین سیما و عتبهٔ امامین عسکریین (ع)، در پشت بام حرم امامین عسکریین (ع) راه اندازی و آغاز به کار کرد.

در این استودیو، پوشش خبری و رسانه‌ای فعالیت‌های مربوط به مواکب و حضور زائرین اربعین در شهر‌های سامرا و بلد را پوشش داده و اطلاعیه‌های جدید را در اختیار زائران قرار می‌دهد.

این استودیو که فعالیت رسمی خود را از عصر روز یکشنبه ۲۸ مرداد آغاز کرده است تا ۹ شهریور ماه جاری (پنج روز پس پایان اربعین) ادامه خواهد داد.

استودیو خانه پدری که برای اولین بار است که در ایام اربعین راه اندازی شده برنامه‌های متنوعی را از شبکه‌های مختلف صدا و سیما به صورت زنده پخش خواهد کرد.

سامرا شهری میانه عراق در استان صلاح الدین

شهر سامرا در شرق رودخانه دجله و در شمال بغداد است. این شهر، مرکز استان صلاح الدین و در فاصله ۱۲۴ کیلومتری بغداد واقع شده است. سامرا از شرق به کرکوک، از شمال به استان نینوا، از غرب به استان الانبار و از جنوب به بغداد منتهی می‌شود.

علاوه بر حرم مطهر امام محمدهادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) امام دهم و یازدهم شیعیان (امامین عسکریین) پیکر مطهر حضرت نرجس خاتون مادر حضرت حجت بن الحسن عسکری (عج)، و حکیمه خاتون دختر امام محمد تقی (ع) (امام نهم شیعیان) و خواهر امام علی بن محمد (ع) (امام دهم شیعیان) نیز در این مکان مقدس مدفون است.

شهر بلد نیز به لحاظ قرار گرفتن آرامگاه ابوجعفر محمد بن علی الهادی، فرزند امام دهم شیعیان (ع)، در آن به بلدالسید محمد معروف است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.