صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، روند پیگیری آزادی ۲ شهروند ایرانی در این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، ابراهیم عزیزی با اشاره «به روند پیگیری آزادی ۲ شهروند ایرانی به نام‌های محمدرضا نوری و محمد خزایی در عراق و عربستان»، گفت: کمیسیون امنیت جلساتی را با مسئولین وزارت امور خارجه در این زمینه داشته است. به صورت مداوم در حال پیگیری آزادی این ۲ شهروند ایرانی هستیم.

وی افزود: وزارت امور خارجه به صورت فعال در حال پیگیری موضوع است. کمیسیون امنیت ملی نیز موضوع را دنبال می‌کند. وظیفه ما و وزارت امور خارجه است که به این مسأله را حل‌وفصل کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسئولان وزارت امورخارجه قول دادند که با حساسیت این موضوع را در عربستان و عراق دنبال کنند.

عزیزی در خاتمه گفت: در پیگیری‌هایی که انجام شده عربستان و عراق قول دادند که مسأله را با سرعت حل کنند و زمینه آزادی این ۲ نفر را فراهم کنند. با تلاش‌هایی که در حال انجام است امیدواریم هر چه سریع‌تر این ۲ عزیز به آغوش خانواده برگردند.

گفتنی است؛ در حج امسال چند نفر از زائران ایرانی از سوی عربستان بازداشت و به کشور بازگردانده شدند. با وجود پیگیری مسؤولان، هم‌اکنون «محمد خزایی» در بازداشت سعودی‌ها است. محمد نوری هم در فروردین ماه ۱۴۰۲، در عراق توسط نیرو‌های آمریکایی بازداشت شد.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.