صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جشنواره بوسان بخش فیلم نوجوانان را با عنوان «روح نوجوان، فیلم نوجوان» به جشنواره افزود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فیلم‌های آسیایی نوجوانان و جوانان در جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان امسال که بیست و نهمین دوره خود را در ماه اکتبر برگزار می‌کند، جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت.

این بخش جدید با عنوان «روح نوجوان، فیلم نوجوان» ۱۰ فیلم از فیلم‌های مهم اخیر را به نمایش می‌گذارد. فیلم ترسناک مالزیایی «خط‌های ببر» که سال ۲۰۲۳ جایزه بزرگ هفته منتقدان جشنواره کن را دریافت کرد، «شهر باد» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در بخش افق‌های ونیز سال پیش، «آفتاب من» اثر اوکویاما هیروشی از بخش نوعی نگاه کن امسال، «پایان خوش» سورا نئو که ماه آینده در ونیز حضور دارد، «دختران دختر خواهند بود» شوچی طلعتی برنده جوایز تماشاگران در ساندنس امسال و «استخوان ماهی» برنده جایزه فیلمنامه‌نویسی جشنواره شانگهای امسال، از فیلم‌های این بخش هستند.

۲ فیلم هم برای اولین بار در سطح جهان به نمایش در می‌آیند که شامل «یونیفرم» اثر چوانگ چینگ شن از تایوان و «آب می‌تواند به هر جایی برود» به کارگردانی فانگ لیانگ از چین می‌شود.

برگزارکنندگان جشنواره گفتند این بخش به دلیل تولید فیلم‌های استثنایی ویژه نوجوانان در آسیا، به آنها اختصاص یافته است. تایوان و ژاپن به‌طور سنتی در تولید فیلم‌های خاص برای دوران بلوغ شناخته می‌شوند که «یک روز تابستانی روشن‌تر» ادوارد یانگ (۱۹۹۱)، «زمان زندگی و زمان مردن» هو هسیائو هسین (۱۹۸۵)، «هیچ کس نمی‌داند» هیروکازو کورئیدا (۲۰۰۴)، «لیندا لیندا لیندا» یاماشیتا نوبوهیرو (۲۰۰۵) از جمله آنها هستند.

پس از تحسین فیلم‌های کره‌ای مانند «خانه مرغ مگس خوار» (۲۰۱۸)، «دنیای ما» (۲۰۱۶)، و «حرکت» (۲۰۱۹)، شاهد رشد سریع روایت‌های نوجوانی در کشور‌های مختلف آسیایی از مالزی تا مغولستان و هند هستیم. این فیلم‌ها با نگاهی صریح به حقایق پنهان جهان از ورای چشمان نوجوانان، قلب مخاطبان را تسخیر می‌کنند و گاه گستاخانه و گاهی نوستالژیک مخاطبان هر سنی را جلب می‌کنند.

جشنواره بوسان امسال از ۲ تا ۱۱ اکتبر (۱۱ تا ۲۰ مهر) برگزار می‌شود و فهرست کامل فیلم‌های ۲۰۲۴ را ۳ سپتامبر (۱۳ شهریور) اعلام خواهد کرد.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.