صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۳۵ هزار نفر از زائران خراسان رضوی معادل ۵۲ درصد کل زائران با وسیله شخصی برای شرکت در حماسه پیاده‌روی اربعین عازم مرز‌های غربی و کشور عراق شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی شجاع در خصوص میزان ثبت‌نام زائران خراسان رضوی در سامانه سماح اظهار کرد: تا صبح امروز، سه شنبه ۳۰ مرداد ماه، بیش از ۲۵۸ هزار نفر از خراسان رضوی متقاضی شرکت در حماسه پیاده‌روی اربعین بوده و در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین از شهرستان مشهد ۱۷۶ هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: از میزان زائران ثبت‌نام شده در سامانه سماح، ۱۵۸ هزار نفر از زائران خراسان رضوی را مردان و ۱۰۰ هزار نفر را زنان تشکیل داده‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص انتخاب مسیر زائران خراسان رضوی برای خروج‌شان از کشور بیان کرد: بیش از ۱۹۸ هزار نفر از زائران خراسان رضوی معادل ۷۶ درصد کل زائران استان، شهرستان مهران را برای خروج خود از کشور انتخاب کرده‌اند. بیش از ۲۸ هزار نفر از زائران خراسان رضوی مرز خسروی، بیش از ۱۲ هزار نفر مرز شلمچه، بیش از ۵۰۰۰ نفر مرز چذابه، ۹۹۲ نفر مرز باشماق و ۴۴۰ نفر مرز تمرچین را برای خروج خود از کشور انتخاب کرده‌اند.

شجاع در خصوص انتخاب وسایل نقلیه سفر زائران اربعین از خراسان رضوی تا مرز‌های غربی کشور خاطرنشان کرد: بیش از ۱۳۵ هزار نفر از زائران خراسان رضوی معادل ۵۲ درصد کل زائران با وسیله شخصی، بیش از ۶۹ هزار نفر معادل ۲۶ درصد کل زائران با اتوبوس، حدود ۳۰ هزار نفر معادل ۱۱ درصد کل زائران با قطار، بیش از ۱۲ هزار نفر معادل ۴.۵ درصد کل زائران با هواپیما، بیش از ۱۰ هزار نفر معادل ۳.۸ درصد کل زائران با تاکسی و بیش از ۱۰۰۰ نفر نیز مینی‌بوس را وسیله حمل‌ونقل خود برای سفر به عراق در سامانه سماح انتخاب کرده‌اند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.