صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

طرح تسهیلات خرید کالا ویژه هنرمندان از روز پنجم شهریور سال جاری اجرا می شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حیدر مرادی یکی از مدیران صندوق اعتباری هنر از اجرای طرح وام خرید کالا ویژه هنرمندان از روز ۵ شهریور خبر داد و اعلام کرد که در راستای تسهیل دریافت این وام برای هنرمندان گرامی، وام خرید کالا تحت پوشش پروژه «مَ‌کارت» بدون سود، کارمزد و ضامن خواهد بود.

مرادی با اشاره به اینکه در این طرح با همکاری برند‌های مختلف لوازم خانگی، برند‌های آرایشی-بهداشتی و همچنین طرح‌های سلامت، تسهیلات ویژه وام خرید کالا و خدمات برای هنرمندان در نظر گرفته شده، تصریح کرد: هنرمندان دارای هنرکارت می‌توانند از روز ۵ شهریور ۱۴۰۳ با ورود به سامانه وام که آدرس آن به زودی اعلام می‌شود، درخواست خود را برای دریافت یکی از ۲ وام ۳۰ میلیون تومانی یا ۶۰ میلیون تومانی ثبت کنند.

به گفته وی، هر هنرمند تنها می‌تواند یک بار از این وام استفاده کند. همچنین، مبلغ وام اخذشده صرفا در کیف پول متقاضیان در فروشگاه آنلاین واریز می‌شود و آنها تن‌ها می‌توانند از این مبلغ، برای خرید محصولات و خدمات عرضه‌شده در این فروشگاه خرید کنند. در این طرح بیش از ۳۶۰ نوع محصول باکیفیت و متنوع در حوزه‌های لوازم صوتی و تصویری، تهویه سرمایش و گرمایش، یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، چرخ خیاطی، لوازم پخت و پز، فرش، مبلمان، بیمه دندانپزشکی، لوازم آرایشی-بهداشتی، دوچرخه و بسیاری محصولات دیگر روی پروژه «مَ‌کارت» ارائه شده است.

مرادی با تاکید بر اینکه میزان اعتبارات در نظر گرفته شده در فاز اول محدود است، یادآور شد: هنرمندان گرامی دارای «هنرکارت» از روز ۵ تا ۱۵ شهریور فرصت دارند تا درخواست خود را ثبت کنند و اولویت با عزیزانی است که زودتر درخواست خود را ثبت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: متقاضیان برای ثبت درخواست، باید پیش پرداخت بپردازند. مبلغ پیش‌پرداخت برای وام ۳۰ میلیون تومانی، ۵ میلیون تومان و برای وام ۶۰ میلیون تومانی، ۱۰ میلیون تومان است. در واقع، مبلغ دریافتی در وام ۳۰ میلیون تومانی، ۲۵ میلیون تومان و در وام ۶۰ میلیون تومانی، ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده، اما متقاضیان در نظر داشته باشند که مبلغ پیش پرداخت شان، همراه با مبلغ وام به کیف پول‌شان واریز می‌شود. نکته مهم اینکه هنرمندان گرامی باید مبلغ پیش پرداخت خود را صرفا از طریق هنرکارت‌های خود بپردازند.

مرادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد: پس از طی فرآیند بررسی مدارک و از روز ۱۷ شهریور تا ۱۷ مهر فرصت دارند تا با مبلغ شارژشده در کیف پول فروشگاهی، خرید خود را انجام دهند. ضمن اینکه اقساط ۱۰ ماهه بدون سود و کارمزد، بدون نیاز به ضامن، فروش آنلاین و امکان ارسال به سراسر کشور از جمله مزایای این طرح است.

وی درباره شرایط افرادی که می‌توانند در این طرح شرکت کنند، توضیح داد: متقاضیان وام خرید کالا، علاوه بر مدارک هویتی، سکونتی و شغلی باید متناسب با مبلغ وام، ۵ یا ۱۰ فقره چک نیز در سامانه بارگذاری کنند. اگر فرد متقاضی خود دسته چک نداشته باشد، می‌تواند از چک فرد دیگری استفاده کند.

«هنرکارت» یک کارت هویتی-بانکی منحصربه‌فرد برای هنرمندان و اعضای صندوق اعتباری هنر است. دارندگان «هنرکارت» می‌توانند از آن، هم به عنوان یک کارت شناسایی استفاده کنند و هم آن را به عنوان یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب به‌کار گیرند که قابل استفاده برای دریافت تمامی خدمات بانکی و انجام تراکنش‌ها است.

منبع: صبا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.