صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رونق گیشه با کمک «پول و پارتی»

  • کد خبر: ۲۴۶۷۵۶
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
سینما‌های استان در دومین ماه تابستان نزدیک به ۱۷ میلیارد تومان فروختند.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز؛ گیشه سینما‌های خراسان رضوی که در خرداد و تیر امسال تحت تأثیر شهادت آیت ا... رئیسی و برگزاری انتخابات با کاهش فروش روبه رو شده بود، در مردادماه توانست دوباره روز‌های پررونقی را پشت سر بگذارد و با همراه کردن بیش از ۳۴۱ هزار مخاطب به فروش ۱۶ میلیاردو ۹۹۲ میلیون تومانی دست پیدا کند.

فروشی که براساس آمار وبگاه سمفا حدود ۵ میلیارد تومان بیشتر از تیرماه است. اکران فیلم‌های جدیدی مانند «پول وپارتی» و کمترتعطیل بودن سینما‌ها در دومین ماه تابستان را می‌توان از اصلی‌ترین دلایل این افزایش فروش دانست. ما طبق روال هر ماه جزئیات بیشتری از فروش فیلم‌های درحال اکران را بررسی کرده ایم که در ادامه می‌خوانید.

رقابت نزدیک در صدر جدول

فیلم‌های «پو ل وپارتی» به کارگردانی سعید سهیلی، هنرمند خراسانی، و «تگزاس ۳» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی با فاصله ۳۵ میلیون تومانی از یکدیگر به ترتیب رتبه‌های اول و دوم جدول فروش مرداد را به خود اختصاص داده اند. فیلم کمدی عاشقانه «پول و پارتی» که با همراه کردن بیش از ۱۰۷ هزار مخاطب در صدر جدول قرار گرفته از ۳ مرداد اکرانش در سینما‌ها آغاز شده است.

این اثر قصه عشق دو جوان را در دنیایی که همه به دنبال مال و ثروت هستند به تصویر می‌کشد. حسام سامری زاده، هنرمند مشهدی، نویسنده فیلم نامه «پول وپارتی» است و ساعد سهیلی و پردیس احمدیه بازیگران آن هستند. «تگزاس ۳» هم اثری کمدی است که از خردادماه روی پرده سینما‌های کشور رفته است. این فیلم با بازی پژمان جمشیدی و سام درخشانی از همان روز‌های ابتدایی اکرانش با استقبال مخاطبان روبه رو شد و توانست صدر جدول را در اختیار بگیرد، اما در مردادماه با آغاز اکران «پول وپارتی» جایگاهش را از دست داد و به رتبه دوم سقوط کرد.

صعود «یادگار جنوب»

قسمت دوم فیلم کمدی «خجالت نکش» با نام فرعی «جدایی قنبر از صنم» که تیرماه در رتبه دوم جدول قرار داشت، با کاهش فروش ۷۰۰ میلیون تومانی در مرداد روبه رو شد و به جایگاه سوم جدول سقوط کرد. این اثر با بازی شبنم مقدمی و احمد مهران فر از ۱۶ خرداد روی پرده سینما‌های کشور رفته است.

در رتبه چهارم جدول فیلم اجتماعی «یادگار جنوب» به کارگردانی مشترک حسین دوماری و پدرام پورامیری قرار گرفته است. این فیلم در مردادماه افزایش فروش ۳۰۰ میلیون تومانی را نسبت به تیرماه تجربه کرده که سه پله رتبه اش را در جدول بهبود بخشیده است. «یادگار جنوب» با بازی الناز شاکردوست، سحر دولتشاهی و پژمان جمشیدی پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی مردادماه محسوب می‌شود. 

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و با بازی پارسا پیروزفر و شهاب حسینی و «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی که در روز‌های آغازین اکرانشان با استقبال خیلی خوبی روبه رو شده بودند، در مردادماه فروششان کاهش پیدا کرد. به این ترتیب، «مست عشق» با دو پله سقوط در رتبه پنجم و «تمساح خونی» با یک پله سقوط نسبت به تیرماه در رتبه ششم قرار گرفته است.

استقبال متوسط از آثار ژوله و مدیری

در رتبه هفتم جدول مردادماه فیلم «ملاقات با جادوگر» به کارگردانی جمشید بهرامیان و نویسندگی امیرمهدی ژوله که در ژانر درام کمدی ساخته شده است، قرار دارد. این فیلم که از ۱۷ مرداد روی پرده سینما‌های استان رفته، به فروش ۳۵۱ میلیون تومانی دست پیدا کرده است. رتبه هشتم جدول فروش به فیلم «ساعت ۶ صبح» ساخته مهران مدیری اختصاص دارد؛ فیلمی اجتماعی و ملتهب که از ۳ مرداد اکرانش آغاز شده است و به موضوع مهاجرت می‌پردازد. 

شاید بسیاری انتظار داشتند که دومین اثر سینمایی مهران مدیری بتواند فروش خیلی خوبی در گیشه به دست بیاورد، ولی این فیلم با بازی سمیرا حسن پور و مهرداد صدیقیان در نخستین ماه اکرانش نتوانست فروشی بهتر از ۳۳۶ میلیون تومان را تجربه کند. فیلم کمدی «سال گربه» با فروش ۲۸۶ میلیون تومانی بعد از فیلم‌های «ساعت ۶ صبح» و «ملاقات با جادوگر» در رتبه نهم قرار گرفته است. این فیلم در تیرماه رتبه پنجم را از آن خود کرده بود.

۳ فیلم متفاوت در رتبه‌های دهم تا دوازدهم

فیلم خانوادگی «در آغوش درخت» اولین ساخته سینمایی بابک خواجه پاشا، در چهارده روزی که از اکرانش در مردادماه می‌گذرد، توانسته است با همراه کردن بیش از ۳ هزار مخاطب به فروش ۲۰۸ میلیون تومانی دست پیدا کند و در رتبه دهم قرار بگیرد. این فیلم با بازی جواد قامتی و مارال بنی آدم اولین بار در چهل ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست جایزه بهترین فیلم نامه و فیلم اول را از آن خود کند. 

رتبه یازدهم جدول مرداد به فیلم «شورعاشقی» به کارگردانی داریوش یاری رسیده است. این فیلم که روایتی از کاروان اسرای کربلا را برای مخاطبان به تصویر می‌کشید، نسبت به تیرماه با استقبال بیشتری روبه رو شده و به فروش ۱۸۷ میلیون تومانی دست پیدا کرده است. 

فیلم «روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ هم با فروش ۱۶۱ میلیون تومان در جایگاه دوازدهم جدول فروش قرار گرفته است. این فیلم که از سال ۱۳۹۹ منتظر اکران در سینما‌ها بوده است، بالاخره از ۱۰ مرداد روی پرده سینما‌های کشور رفت. «روزی روزگاری آبادان» قصه خانواده‌ای پنج نفره را روایت می‌کند که در آخرین روز از اسفند۱۳۸۱ خودشان را برای فرارسیدن نوروز آماده می‌کنند، غافل از آنکه حادثه‌ای بزرگ در انتظارشان است.

موفقیت «قلب رقه» در گیشه

«قلب رقه» به کارگردانی و نویسندگی خیرا... تقیانی پور و با بازی شهرام حقیقت دوست و فرهاد قائمیان که از ۲۴ مرداد پیش روی مخاطبان قرار گرفته، رتبه سیزدهم جدول فروش را از آن خود کرده است. این فیلم که با محوریت درگیری‌ها با گروه تروریستی داعش ساخته شده، فقط در یک هفته اول اکرانش ۱۴۵ میلیون تومان فروخته است که رقمی قابل توجه محسوب می‌شود.

بعد از فیلم «قلب رقه»، فیلم اجتماعی «عطرآلود» ساخته هادی مقدم دوست در جدول قرار گرفته است. این فیلم که در تیرماه رتبه هشتم جدول را به خود اختصاص داده بود، در دومین ماه تابستان شش پله سقوط کرده است. در رتبه‌های پانزدهم و شانزدهم جدول فروش مرداد هم دو فیلم «ایلیا؛ جست وجوی قهرمان» و «سفر پرماجرا» که از آثار سینمای کودک ونوجوان محسوب می‌شوند، قرار گرفته اند. 
«ایلیا؛ جست وجوی قهرمان» از نوروز روی پرده سینما‌ها رفته و «سفر پرماجرا» از ۲۳ مرداد اکرانش آغاز شده است.

ضعیف‌ترین فیلم‌های اکران

فیلم «مصائب شیرین ۲» ساخته علیرضا داوودنژاد که بسیاری فروش خوبی را برایش پیش بینی کرده بودند، در مردادماه در سینما‌های خراسان رضوی فقط ۱۸۳ مخاطب را با خودش همراه کرده و در رتبه هفدهم قرار گرفته است. «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی و «آبی روشن» ساخته بابک خواجه پاشا که هر دو از حضور مهران احمدی، بازیگر خراسانی، بهره گرفته اند، رتبه‌های هفدهم و هجدهم را به خود اختصاص داده اند. 

در مردادماه «روایت ناتمام سیما» ۱۳۹ مخاطب و «آبی روشن» ۸۵ مخاطب را با خود همراه کردند. در دو رتبه پایانی جدول هم «این جمعیت قابل کنترل» و «کوچه ژاپنی ها» قرار دارند که فقط یک سیانس در این ماه اکران شدند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.