صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

امام جمعه مشهد مقدس گفت: اندیشه مخلصانه و ولایت‌پذیری شهید رجایی و تلاش خستگی‌ناپذیر همراه با اخلاص شهید رئیسی به‌عنوان دو تابلو در برابر بینش عزیزان ما در این دولت قرار بگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته که ظهر امروز با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به آغاز هفته دولت، اظهار کرد: به مناسبت شهادت جانگداز شهید رجایی و شهید باهنر، رئیس جمهور و نخست وزیر نظام مقدس جمهوری اسلامی در هشتم ماه شهریور، از دوم ماه شهریور تا هشتم این ماه، «هفته دولت» نام‌گذاری شده است.

وی به بیان علت این نام‌گذاری اشاره کرد و ادامه داد: نام‌گذاری این هفته به نام دولت، معرفی شخصیت الگویی شهید رجایی و شهید باهنر در مدیریت کشور هست تا دولت‌ها در هر زمانی از این شخصیت الگویی در مدیریت جامعه و کشور سرمشق بگیرند و مسیر حرکتی خودشان را با آن نقطه فکری، اندیشه‌ای و خطی که مرحوم شهید رجایی و باهنر داشتند، هماهنگ کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی افزود: رهبری، این دو نفر را الگوی قطعی برای مدیریت کشور معرفی کردند و فرمودند «شهیدان رجایی و باهنر واقعاً الگو بودند، در همان مدت کوتاه مسئولیتشان، طوری عمل کردند که از خودشان برای ما الگو باقی گذاشتند. مظهر علم و عمل، اخلاص، پرکاری، تلاش مؤمنانه، پایبندی بی‌اغماض به اصول و سرسپرده ارزش‌های انقلاب اسلامی بودند. آنچه شهید رجایی و باهنر را به حرکت وامی‌داشت، عشق به عدالت و ارزش‌های انقلاب بود».

عشق به عدالت و ارزش‌های انقلاب، ویژگی شهید رجایی

وی با اشاره به شهادت شهید رجایی، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری شهید دومی را هم در عرصه دولت و مدیریت کشور به عنوان الگو معرفی کردند و آن شهید رجایی بود؛ شهید رجایی در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۶۰ تنفیذ و رئیس‌جمهور شد و در ۸ شهریور همان سال به شهادت رسید. دوران ریاست شهید رجایی ۲۷ روز به طول انجامید، اما به‌واسطه نوع تفکر و اخلاص عمل، تبدیل به الگو شدند.

آیت‌الله علم‌الهدی به معرفی الگوی دوم برای مدیریت کشور از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری برای این که نوع تفکر و اخلاص عمل شهیدان رجایی و باهنر در عرصه‌های عملی مورد سرمشق قرار بگیرد، شهید دیگری را به ‌ عنوان الگو معرفی کردند.

معرفی الگوی عملی خدمت برای دولت‌ها

وی اضافه کرد: شهید رئیسی صرف ‌ نظر از تمام خصوصیات از نظر مقام معظم رهبری یک الگوی مدیریت کامل برای نظام بود که فرموند «الگوی مدیریتی برای دولت‌ها و مسؤولان است»؛ رهبر معظم انقلاب اوصافی مثل «مردمی بودن، رعایت تعامل و عزتمندی در سیاست خارجی،  معتقد به توانایی‌های داخلی و درای اهتمام به طرح‌های بزرگ، زنده کردن امید و اعتماد در مردم، خستگی ‌ ناپذیری از کار و تلاش بی وقفه در خدمت به مردم، ناسپاسی‌ها و زخم زبان‌ها مانع تلاش ایشان نمی‌شد و اهل ذکر و دعا بودن» را در مورد شهید رئیسی بیان فرمودند و گفتند «این م وارد را گفتم برای این که به ‌ عنوان الگو معلوم شود کسی که رئیس قوه مجریه یک کشور است،  می‌تواند مجموعه این خصوصیات فکری،  قلبی و عملی را با هم داشته باشد».

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: الگوی اول در عرصه فکر، اخلاص، تقوا، ولایت ‌ پذیری و وابستگی به مقام ولایت و امامت آن زمان نمونه بود؛  بزرگ‌ترین مسئله‌ای که شهید رجایی در ابتدای کار ریاست جمهوری اش اعلام کرد، این بود که گفت «من مقلد امام هستم» که نشانی از اخلاص و صداق ت او بود، حدود ۴۰ سال بعد در ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، شهیدی آمد که به مدت ۳۰ ماه،  این اخلاص، تقوا و صداقت را در میدان عمل و اجرا نشان داد و الگوی عملیای برای آن دو شهیبدی شد که فکر و اخلاصشان الگو بود.

اخلاص در عمل و خستگی‌ناپذیری الگوی رفتاری دولت باشد

وی با اشاره به نحوه شهادت دو شهید الگوی دولت‌ها، گفت: آغاز کار دولت چهاردهم در هفته دولت است که امیدواریم این دو الگو یعنی اندیشه مخلصانه و ولایت ‌ پذیری شهید رجایی و تلاش خستگی ‌ ناپذیر همراه با اخلاص شهید رئیسی به‌عنوان دو تابلو در برابر بینش عزیزان ما در این دولت قرار بگیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید موفقیت همه ما است»، زیرا اگر این دولت و رئیس جمهور موفق نشود، مردم خسارت می‌بینند و ناامید می‌شوند از این رو امیدواریم عزیزان ما برای خدمت به مردم و پیش از آن، خدمت به اسلام، انقلاب و ارزش‌های انقلاب توفیق پیدا کنند.

تحقق امنیت و آرامش محصول تحقق ارزش‌های انقلاب

وی با بیان این‌که اگر توفیق خدمت به ارزش‌های انقلاب حاصل نشود، توفیق خدمت به مردم نیز حاصل نمی‌شود، ابراز کرد: انقلابی سرپا کردیم که امنیت، آرامش و سعادت دنیا و آخرت مردم در سایه تحقق‌بخشی ارزش‌های انقلاب است، اگر کسی فکر کند بدون ارزش‌های انقلاب، مردم می‌توانند سعادتمند بشوند یا مردم زندگانی امن و مرفهی خواهند داشت، فکر غلطی است. 

امام جمعه مشهد مقدس متذکر شد: بعضی عزیزان جوان ما بدانند اگر بنا شد در عرصه معیشت، اقتصاد و رفاه مردم قدم بردارند و آن هم بی‌توجه به ارزش‌های انقلاب و اسلام صورت بگیرد، اقتصاد و معیشت درست نمی‌شود، زیرا ماهیت اساسی انقلاب است که زندگی مردم با انقلاب و ارزش‌های انقلابی پیوند خورده است. 

وی با تأکید بر این‌که عزیزان ما در این دولت به این نکته توجه داشته باشند و بدانند که موفقیت آنان مرهون یک اصل است، و آن، زاویه نگرفتن با رهبری است، گفت: اگر این عزیزان دولت‌هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز تشکیل شدند را بررسی کنند، خواهند دید آنانی که با رهبری زاویه پیدا کردند، نه تنها در مدیریت موفق نشدند بلکه منفور مردم نیز شدند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.