صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: تعداد ۲۲۴ تیم دامپزشکی شامل ۶۹ تیم ثابت و ۱۵۵ تیم سیار استان، بر ذبح دام و تأمین گوشت طی دهه آخر صفر نظارت می‌کنند.

سیدمحمدمهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اعلام این خبر، اظهار کرد: در قالب این تعداد تیم، ۹۷ دامپزشک، ۱۲۹ بازرس و ۳۴ ناظر شرعی فعال و در حال ارائه خدمت هستند.

وی با توصیه و تأکید بر ضرورت رعایت بهداشت در هیئت‌های مذهبی در جریان تهیه غذا، گفت: فراورده‌های خام دامی ازجمله تخم‌مرغ، گوشت سفید و گوشت قرمز صرفاً از فروشگاه‌های مجاز یا از کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی تهیه شوند و به تاریخ تولید و انقضا در گوشت‌های بسته‌بندی توجه شود.

وی افزود: همچنین نگهداری مواد پروتئینی در دمای مناسب و رعایت اصول نظافت شخصی و بهداشتی در تهیه مواد غذایی از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی، اظهار کرد: طبق روال، نظارت‌ها در تمامی بخش‌ها تشدید می‌شود؛ ضمن اینکه با توجه به شمار بالای زائران پیاده در ایام آخر صفر، در مسیر‌های مواصلاتی منتهی به مشهد و در مواکب و محل استقرار زائران نیز ناظران دامپزشکی حضور دارند.

احمدی ادامه داد: با توجه به حجم بالای زائران ورودی و اهمیت حفظ سلامت آنان، بر روند تهیه و تولید و عرضه گوشت در تمامی مراحل با حساسیت و دقت بالا نظارت بهداشتی می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.