صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از آماده‌باش ۱۴ پایگاه فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی برای ارائه خدمات اورژانسی به محبان سیدالشهدا(ع) در مراسم اربعین حسینی حرم امام‌رضا(ع)، خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر مهدی سلطانی‌فر بیان کرد: باتوجه‌به حضور پرشور زائران و مجاوران و هیئت‌های عزاداری در مراسم جاماندگان اربعین حسینی در حرم مطهر، علاوه بر ۱۰ پایگاه ثابت فوریت‌های پزشکی، ۴ پایگاه سیار نیز در یکشنبه چهارم شهریورماه، از صبح تا ساعت ۲۳، در بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع)، فعال خواهند شد.

وی از پایگاه فوریت‌های پزشکی صحن امام حسن مجتبی (ع) به‌عنوان «اورژانس مرکزی» حرم مطهر رضوی نام برد و گفت: در اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، علاوه بر ۴ دستگاه آمبولانس مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی، ۸ دستگاه آمبولانس ۱۱۵ نیز در محدوده اماکن متبرکه رضوی، مستقر خواهد شد.

دکتر سلطانی‌فر با اشاره به این که بیماران اورژانسی در صورت نیاز به خدمات تکمیلی پزشکی با استفاده از این آمبولانس‌ها به بیمارستان‌های سطح شهر مشهد اعزام می‌شوند، افزود: در این روز، همچنین، ۵ دستگاه موتورآمبولانس در ورودی‌های حرم مطهر، مستقر خواهد بود.

وی تصریح کرد: ۱۵۰ نیروی اورژانس اعم از نیروهای رسمی و افتخاری، در ارائه خدمات پزشکی به بیماران صحن و سرای رضوی در اربعین، مشارکت خواهند داشت.

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی گفت: اورژانس ۱۱۵ و مدیریت عالی حرم مطهر رضوی نیز از جمله نهادهای همکار با این مؤسسه، در راستای حفظ سلامت و آرامش محبان خاندان عصمت و طهارت (ع) در این مناسبت، هستند.

 تقویت خدمات دارالشفای امام (ع)
 دکتر سلطانی‌فر با تأکید بر این که دارالشفای امام (ع) نیز در دوربرگردان شیخ طوسی حرم مطهر به‌صورت ۲۴ ساعته پذیرای عموم بیماران است، اظهار کرد: نیروهای این مرکز درمانی به‌ویژه در بخش‌های پزشکان عمومی و خدمات پرستاری و اورژانس در اربعین حسینی، تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین بخش‌های رادیولوژی، آزمایشگاه و همودیالیز دارالشفای امام (ع) در اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، به بیماران خدمات‌رسانی می‌کنند.

گفتنی است، مرکز فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی از طریق تماس با شماره داخلی ۲۴۲۴ و شماره عمومی ۳۲۰۰۲۴۲۴، در تمام ساعات شبانه‌روز، آماده ارائه خدمات به بیماران اورژانسی در این آستان ملکوتی است.

منبع: آستان‌نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.