صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ماجرای حاشیه اخیر سریال «غربت» چیست؟

  • کد خبر: ۲۴۷۰۵۱
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
در پی حواشی پیش‌آمده برای سریال «غربت» و برداشت برخی هموطنانمان مبنی بر توهین این مجموعه به عرب‌زبانان ایرانی، کارگردان این سریال با رد این برداشت، توضیحاتی وضبح داد.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی برخی اعتراض‌ها به محتوای سریال «غربت» به دلیل آنچه تصویرسازی نامناسب از زندگی حاشیه‌نشینان در مناطق عرب‌نشین عنوان شده است، امیر پورکیان ـ کارگردان سریال «غربت» ـ در توضیح این اتفاق، ضمن دلجویی از هموطنان عرب‌زبان، توضیح داده است: «هموطنان شریف عرب، هیچ کسی حق ندارد هیچ کجا توهینی به شما عزیزان بکند. من فرزند خوزستان و متولد اهواز، همشهری شما که تمام دوران کودکی‌اش در کوچه پس‌کوچه‌های این شهر مقدس طی شد. برادرم در جنگ برای دفاع از سوسنگرد به شهادت رسید تا خواهران و برادران هموطن‌ِ عرب ستم‌دیده از جنگ زنده بمانند.»

وی تاکید کرده است: «به شما تعهد اخلاق می‌دهم نه تنها هیچ توهینی به قوم نجیب و اصیل شما نشده بلکه عده‌ای می‌خواستند با فریبکاری و سوء‌استفاده، برادری ما را آسیب بزنند که به حمد خداوند سبحان نتوانستند وحدت را که رسول خدا پایگذاری نمود برهم بزنند ...»

پیش از این در پی این اعتراض‌ها، ساترا هم اعلام کرده بود که محتوای منتشرشده مورد تایید سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) نیست.  

ساترا همچنین اعلام کرده است سریال «غربت» مجوز انتشار ندارد. بر همین اساس مجوز تبلیغات محیطی برنامه و سریال یاد شده نیز توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل عدم صدور مجوز ساترا، صادر نشده است و متاسفانه علیرغم تذکرات کتبی به مدیر نماوا، انتشار سریال مذکور خلاف قانون انجام شده است که این اقدام باعث طرح شکایت ساترا در مراجع قضایی شده است.

با این حال پلتفرم پخش‌کننده سریال «غربت» تا لحظه انتشار این خبر، توضیحی درخصوص حواشی مجموعه در حال انتشار ارائه نکرده است.

نخستین قسمت از مجموعه «غربت»، به نویسندگی و کارگردانی امیرپورکیان و تهیه‌کنندگی صادق یاری  و با بازی آناهیتا درگاهی، مهدی حسینی نیا، بهاره کیان افشار، حسین مهری، ترلان پروانه و... جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ از پلتفرم نماوا پخش شد.

در خلاصه این داستان آمده است: تعدادی از زنان یک کارتل مواد مخدر تصمیم به فرار و مهاجرت می‌گیرند و در این مسیر برای فرار از جبر صاحب کارشان می‌بایست از سد او گذر کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.