صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هم‌زمان با شب اربعین حسینی بارگاه منور رضوی میزبان خیل عزاداران و سوگواران حسینی بود.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، حرم مطهر امام رضا(ع) مملو از زائران سوگواری بود که در فراق شهدای دشت کربلا به عزاداری پرداختند.

در شب اربعین حسینی مقارن با شامگاه شنبه سوم شهریور آیین عزاداری و سوگواری بعد از اقامه نماز مغرب‌وعشا در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی آغاز شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم راشدیزدی ضمن تسلیت و تعزیت این ایام به محضر حضرت مهدی (عج) و امام رضا(ع) گفت: دشمن بعد از حادثه عاشورا خاندان رسول‌الله(ص) را به اسارت برد و صبر و استقامت عاشورائیان در جریان اسارت، برگ زرین دیگری بر تاریخ عاشورا افزود.

وی با اشاره به برخی از مصائبی که بر اهل‌بیت سیدالشهدا(ع) در دوران اسارت وارد شد، اظهار کرد: مهم‌ترین درسی که با مرور ماجرا‌های دوران اسارت می‌توانیم بگیریم، درس صبر و استقامت در برابر دشمن است.

این کارشناس دینی عنوان کرد: حضرت زینب (س) در دوران اسارت با اینکه در بند دشمن بود، ولی در اوج عزت و قدرت با یزید صحبت کرد و با شمشیر سخن، یزید و یزیدیان را به خاک مذلت کشاند.

وی ادامه داد: این قدرت و این صبر حضرت زینب (س) نشئت‌گرفته از ایمان راسخ بود؛ ما نیز باید در موقعیت‌های سخت و دشوار زندگی با تأسی به حضرت زینب(س)، صبر و استقامت پیشه کنیم تا به پیروزی واقعی دست یابیم.

در این مراسم همچنین یاسر رحمانی، از شاعران آیینی کشور، با قرائت شعری از زبان بانوی قهرمان کربلا حضرت زینب(س)، دل‌های زائران حرم مطهر رضوی را کربلایی کرد.

گفتنی است این مراسم با اجرای برنامه سوگواری و سینه‌زنی با نوای مداحان و ذاکران آل‌الله ابراهیم قانع، علیرضا نژادحسین و امیر عارف همراه بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.