صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بشار اسد: مذاکره با ترکیه پیشرفتی نداشته است

  • کد خبر: ۲۴۷۱۹۰
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷
رئیس‌جمهور سوریه با بیان اینکه نیرو‌های مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق و یمن یک الگو هستند، گفت مذاکرات عادی‌سازی روابط با ترکیه از چند سال گذشته تاکنون پیشرفتی نداشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، بشار اسد که عصر امروز (یکشنبه) در پارلمان این کشور سخنرانی می‌کرد، گفت دیدار‌هایی که طی سال‌های گذشته در خصوص ارتباط با ترکیه برگزار شده است، بی‌نتیجه بوده است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، بشار اسد گفت: «روسیه، ایران و عراق ابتکاراتی برای مصالحه با ترکیه ارائه کرده‌اند و ما نیز واکنش مثبتی داشتیم؛ اما هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.»

رئیس‌جمهور سوریه در ادامه در خصوص برقراری روابط با ترکیه گفت: «ریشه‌کن کردن تروریسم و خروج از خاک سوریه به نفع هر دو طرف است. بهبود روابط با ترکیه نیازمند عقب‌نشینی از سیاست‌های کنونی است. اینها شروط نیستند، بلکه حقوق است.»

اسد همچنین اظهار داشت: «اولین ابتکارات با ترکیه به ۵ سال پیش یا کمی بیشتر باز می‌گردد و طی این دوره دیدار‌هایی در سطوح مختلف برگزار شده است. ما خاک هیچ یک از کشور‌های همسایه را اشغال نکرده‌ایم که عقب‌نشینی کنیم و از تروریسم نیز حمایت نکرده‌ایم که دست از حمایتشان برداریم. راه‌حل صراحت و مشخص کردن محل ایراد است.»

رئیس‌جمهور سوریه در ادامه اضافه کرد که هر مذاکره‌ای باید مرجعی قابل‌اتکا داشته باشد و سوریه همواره به خروج نیرو‌های ترکیه از خاک خود و توقف حمایت‌های این کشور از تروریسم تاکید کرده است.

بشار اسد همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «نیرو‌های مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق و یمن یک اسوه، الگو و نمونه هستند که ما در راه آزادسازی، عزت، شرافت و استقلال از آنها الگو برداری می‌کنیم.»

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.