صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هریس از ترامپ پیشی گرفت (۴ شهریور ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۷۲۱۲
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
با نزدیک شدن به انتخابات سراسری در آمریکا، نظرسنجی جدید از اختلاف هفت درصدی به نفع «کامالا هریس» نامزد دموکرات‌ها در رقابت با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین و نامزد جمهوریخواهان حکایت دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، تارنمای نشریه آمریکایی «هیل» با استناد به نظرسنجی دانشگاه «فرلی دیکسون» نوشت: هریس با اختلاف ۵۰ در مقابل ۴۳ درصد در نظرسنجی ملی از ترامپ پیشی گرفته است.

این نتایج نشان داد که ترامپ و هریس به طور برابر مورد حمایت رای دهندگان حزب متبوع خود قرار دارند و هر کدام آنها از حمایت ۹۵ درصدی طرفداران خود برخوردارند.

اما در ارتباط با رای دهندگانی که گرایشی به هیچ از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه ندارند، هریس همچنان با اختلاف ۳۸ در مقابل ۳۳ از ترامپ جلوتر است.

این در حالیست که اختلاف برتری هریس در مقابل ترامپ، در بین رای دهندگانی که خود را لیبرال معرفی می‌کنند، بسیار فاحش و ۸۷ در مقابل ۱۰ درصد است. در بین ترقی خواهان این اختلاف به ۹۳ در مقابل ۵ درصد افزایش می‌یابد و ۶۲ درصد میانه رو‌ها از هریس و تنها ۳۰ درصد از آنها از ترامپ حمایت می‌کنند.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا، اما با اختلاف ۷۶ در برابر ۱۹ درصد از هریس در بین محافظه کاران جلوتر است و رای دهندگان گروه موسوم به «عظمت را بار دیگر به آمریکا بازمی گردانیم» (MAGA) با اختلاف ۹۵ در برابر ۴ درصد به ترامپ رای می‌دهند.

نظرسنج‌ها به این نکته اشاره کردند که دو موضوع جنسیت و نژاد نقش مهمی در کمک به حمایت بیشتر از هریس داشته است. به طوری که وقتی از رای دهندگان درباره این دو مساله سوال شد، هریس با اختلاف بیشتری از ترامپ جلو افتاد.

دن کازینو استاد رشته حکومت و سیاست در دانشگاه فرلی دیکسون درباره اهمیت مسائل نژادی در بین رای دهندگان گفت: نژاد در انتخابات مهم است؛ ترامپ در بین رای دهندگان غیرسفیدپوست تا زمانی که به مساله نژاد فکر نمی‌کنند خوب عمل می‌کند، اما همین که این مساله مورد توجه آنها قرار می‌گیرد، تغییری بزرگ در حمایت از هریس صورت می‌گیرد.

بر پایه این گزارش، نظرسنجی اخیر حاوی اخبار خوبی برای هریس هست هر چند که برخی از کارشناسان علوم راهبردی معتقدند هنوز برای نتیجه گیری در این زمینه در انتخابات ماه نوامبر (آبان) زود است.

ترامپ هفته گذشته دستاورد‌های هریس در نظرسنجی‌ها را تکذیب کرد.

نظرسنجی دانشگاه فرلی دیکسون در بازه زمانی بین ۱۷ تا ۲۰ آگوست (۲۷ تا ۳۰ مرداد) با مشارکت رای دهندگان واجد شرایط در سطح ملی انجام شد.

رای دهندگان آمریکایی روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهوری بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.