صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بر اساس آمار یک سیستم دقیق شمارش الکترونیک که از طریق آستان حضرت عباس(ع)، در روز گذشته منتشر شد، تعداد زائران شرکت‌کننده در مراسم بزرگداشت اربعین در کربلای معلی با رشد حدود ۹۲ درصدی طی ۹ سال اخیر، در اربعین امسال به بیش‌از ۲۱ میلیون و ۴۸۰ هزار نفر رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، حرم مطهر عباس(ع) مجهز به یک سیستم دقیق شمارش الکترونیک است که براساس هوش مصنوعی، برای شمارش زائران از ورودی‌های کربلای معلی و از طریق جاده‌ها و در‌های حرم مطهر، کار می‌کند.

دبیرخانه حرم حضرت عباس(ع) در بیانیه‌ای در این باره توضیح داده است:

«مصیبت وارده را به امام زمان حضرت حجة‌بن‌الحسن(عج) و پدرانش و مراجع عظام تقلید و به تمام جهان اسلام تسلیت عرض می‌کنیم. در سالروز اربعین امام حسین(ع) از خداوند می‌خواهیم که کشور‌های مسلمان را از همه بلا‌ها حفظ کند و زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را با قبولی اعمال و طاعات با امنیت به وطن خود برگرداند.

شهر مقدس کربلا به رسم بیش از ۱۳ قرن گذشته، در ایام اربعین توسط میهمانان و زائران سیدالشهدا امام حسین(ع) و برادرش ابی‌الفضل العباس(ع) مورد تجلیل قرار گرفت. موسم اربعین زیارت سال ۱۴۴۶ هجری قمری و خدمت عتبات عالیات در پذیرایی و ارائه خدمات مختلف به زائران ارجمند افتخار بزرگی داشت و خدمات شامل فعالیت‌های پزشکی، خدماتی و عزاداری از جمله خدمات مستندسازی بود.

امسال تعداد زائرانی که برای نهمین سال متوالی از سامانه الکترونیکی شمارش ورودی‌های شهر مقدس کربلا توسط واحد ارتباطات حرم حضرت عباس(ع) عبور کرده‌اند، مورد شمارش قرار گرفته‌اند.

بر این اساس، تعداد زائران که از اول ماه صفر تا ساعت ۱۲ ظهر روز ۲۰ صفر، وارد شهر مقدس کربلا شده‌اند، حدود ۲۱ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۵۲۵ نفر بوده‌اند.

گفتنی است حمایت از مردم مظلوم غزه و اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی از جمله وجوه تمایز گردهمایی جهانی اربعین امسال بود که به شکل‌های مختلف ظهور و بروز پیدا کرد.

منبع: دانشجو

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.