صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از چهارشنبه (۷ شهریور) روند کاهش دما در استان آغاز شده و تا روز جمعه ادامه دارد.

زهرا آهنگرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص آخرین وضعیت هوای خراسان‌رضوی و مشهد، اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی پدیده غالب در سطح استان به ویژه در نیمه جنوبی باد گردو خاک است که انتظار می‌رود طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه شدت وزش باد در استان به ویژه در نواحی بادخیز تقویت شود به طوری که توام با گرد خاک و همراه با کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و با احتمال انتقال ذرات به سایر نقاط استان از جمله مشهد مقدس پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از بعدازظهر فردا (۶ شهریور) و ساعاتی از چهارشنبه شاهد افزایش ابر در نیمه غربی و برخی نواحی شمال استان خواهیم بود که در برخی نقاط شمال غرب به ویژه ارتفاعات احتمال رگبار و رعدوبرق پراکنده دور از انتظار نیست. از چهارشنبه (۷ شهریور) روند کاهش دما در استان آغاز شده و تا روز جمعه ادامه دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در کلانشهر مشهد نوسانات دمایی طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ تا ۳۶ درجه‌ای به ثبت رسیده است، گفت: امروز دمای هوای مشهد در گرم‌ترین به ۳۷ درجه و در خنک‌ترین ساعات به ۲۱ درجه خواهد رسید. طی شبانه روز گذشته، سرخس با دمای ۴۱ درجه و قوچان با دمای ۱۵ درجه به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از رشتخوار ۵۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.