صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

برگزاری اردوی آماده سازی یک تیم باشگاهی از فوتبال افغانستان در ورزشگاه شیک و مدرن امام رضا(ع) مشهد ، حالا حواشی مختلف و جنجال زیادی را به پا کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عدم میزبانی ورزشگاه امام رضا (ع) در مشهد از بازی تیم ملی فوتبال ایران و قرقیزستان در روز‌های گذشته و البته برگزاری اردوی آماده سازی یک تیم باشگاهی از کشور افغانستان در همین ورزشگاه ،حالا حاشیه‌های زیادی را ایجاد کرده است. 
امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در این باره گفته است: «ما یک استادیوم خوب مانند استادیوم امام رضا (ع) درمشهد را داریم، اما متاسف که بگویم این مکان برای تیم ملی مملکت جا ندارد! شاید بعداً جوابیه بدهند، اما انشالله دیگر این اتفاقات نیفتد.»

حالا رسانه‌های ورزشی به برگزاری اردوی تیم فوتبال اتک انرژی هرات که برای حضور در لیگ نخبگان آسیا آماده می شود پرداخته اند. اردویی که در ورزشگاه شیک مشهد برگزار شد اما اجازه برگزاری بازی تیم ملی ایران را در آنجا ندادند! این رسانه ها بعد از گلایه ها و انتقادات قلعه نویی نوشته‌اند که «ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برای تیم ایران «نه» برای افغانستانی‌ها «آری»!

اردویی که البته دوهفته پیش در مشهد به پایان رسید و این تیم باشگاهی افغانستان بعد از آن راهی هرات شد. برنامه آماده سازی که از روز ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳ در مشهد مقدس آغاز ، کادر فنی تیم اتک انرژی هرات، سه دیدار دوستانه با تیم های باشگاهی مشهد را برگزار کردند.

حسرت بازی با تیم لیگ برتری ایران

کمک مربی تیم فوتبال اتک انرژی که چندی پیش برای برگزاری یک اردوی آمادگی به مشهد آمده بودند، در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفته بود که دوست داشتیم در این اردو با یک تیم لیگ برتری ایران بازی کنیم.

تیم فوتبال «اتک انرژی» که به نمایندگی از شهر هرات افغانستان در لیگ برتر فوتبال این کشور شرکت کرده بود و قهرمان فصل سوم لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان شد، کمپ آمادگی خود را برای حضور در رقابت‌های چلنج لیگ آسیا در مشهد برگزار کرد.

محمدرفیق یوسفی، کمک مربی تیم فوتبال اتک انرژی دلیل انتخاب شهر مشهد را برای این اردو؛ مشترکات بی‌شمار ایران و افغانستان، نزدیکی به هرات و مشابهت آب و هوای مشهد به قرقیزستان عنوان کرد و افزود: ما در اردوی مشهد ۳ بازی دوستانه با تیم‌های مشهدی برگزار کردیم.

او در ادامه گفت: ما به دنبال هماهنگی برای برگزاری یک بازی دوستانه با تیم‌های لیگ برتری ایران بودیم. اما متاسفانه با وجود رایزنی‌های بسیار همکاری نکردند که این بازی انجام شود.

یوسفی در ادامه گفت: اتک انرژی قرار است به نمایندگی از فوتبال باشگاهی افغانستان برای اولین بار در یک تورنمنت رسمی شرکت کند؛ انشالا تلاش می‌کنیم تا بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم تا به مرحله بعد صعود کنیم.

کمک مربی تیم فوتبال اتک انرژی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در یک دهه اخیر فوتبال افغانستان به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کرده است و امیدوارم چالش‌هایی که وجود دارد، مانع پیشرفت فوتبال افغانستان نشود.

او تاکید کرد: من به نمایندگی از تیم از میزبانی مشهد تشکر می‌کنم، میزبان امکانات خوبی در اختیار ما قرار داد. ما با توجه به شناختی که داشتیم، مشهد را انتخاب کردیم. ما قرابت‌های نزدیکی با ایران و شهر مشهد داریم و از این تجربه خوشحالیم.

تیم فوتبال اتک انرژی شهر هرات افغانستان به منظور آمادگی جهت شرکت در رقابت‌های آسیایی اولین اردوی آمادگی خود را از روز ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳ به مشهد مقدس آمد و ۳ دیدار دوستانه در این اردوی تمرینی برگزار کرد.

تیم اتک انرژی به تازگی مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های آسیا را دریافت کرده است.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.