صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فرماندار تایباد با بیان اینکه تاکنون ۲۰ هزار زائر افغانستانی از مرز دوغارون وارد کشور شده‌اند، گفت: براساس دستور ستاد اربعین تا پایان صفر میزبان زائران افغانستانی هستیم.

مهدی شیردل در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰ هزار زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون وارد کشور شده‌اند گفت: هر روز بین ۴ تا ۶ هزار نفر از طریق دوغارون برای اعزام به عراق و زیارت عتبات به ایران می‌آیند.

فرماندار تایباد تاکید کرد: با توجه به تصمیمی که متناسب با میزان استقبال زائران کربلا برای عزیمت به کربلای معلی و عراق در مرز دوغارون در ستاد مرکزی اربعین گرفته شده، ما تا پایان ماه صفر پذیرش زائران افغانستانی را انجام خواهیم داد.

او ادامه داد: تاکنون در نمایندگی‌های سیاسی ایران در افغانستان برای بیش از ۴۲ هزار نفر ویزا صادر شده است و احتمال حضور زائرین بیشتر هم وجود دارد.

شیردل گفت: ستاد اربعین تشخیص می‌دهد که زائران تا کی می‌توانند از افغانستان وارد ایران شوند و سفارت فقط وظیفه صدور ویزا را دارد. در هماهنگی بنده با رئیس ستاد اربعین و هماهنگی ایشان ما تا پایان ماه صفر آماده میزبانی از زائران افغانستانی اربعین هستیم.

فرماندار تایباد خاطرنشان کرد: اولین موضوع ما تامین ناوگان ایرانی برای اعزام زائرین به مرز مهران است. ما در مجموعه موکب شهید سلیمانی و بیش از ۱۰ موکبی که در مرز داریم، خدمات فرهنگی، درمانی و پذیرایی به زائران ارائه می‌کنیم. درخواست بنده بحث برنامه ریزی موکب‌داران استان خراسان رضوی مشهد و بالاخره ملی برای زمینه‌سازی حضور در ایام زیارتی اربعین برای استقرار در دوغارون است.

شیردل گفت: در ایام اربعین همه ظرفیت‌های استان در مرز‌های غربی کشور مستقر می‌شوند، ولی ما در دوغارون درحالی که میزبان جمعیت قابل توجهی از زائران افغانستانی هستیم، امکانات محدودی برای پذیرایی داریم. ما نیازمند این هستیم تا تیم‌های اجرایی به کمک ما بیایند.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.