صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هواشناسی خراسان رضوی با صدور بیانیه‌ای نسبت به وزش باد و باران‌ های خسارت‌زا در نیمه شرقی و شمالی این استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس تحلیل نقشه و مدل‌های هواشناسی افزایش سرعت وزش باد در نواحی بادخیز به خصوص شرق و جنوب استان، وزش باد شدید همراه با گردوخاک با احتمال بروز خسارت و همچنین انتقال ذرات گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در اغلب نقاط بویژه نواحی مرکزی و مشهد مقدس رخ خواهد داد.

در این اطلاعیه آمده است، علاوه بر وزش باد، افزایش ابرناکی و وقوع بارش‌های رگباری پراکنده توام با روان آب در برخی از نقاط نیمه شمالی به خصوص شمال غرب استان خراسان رضوی تا روز‌های نخست هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی خراسان رضوی در این هشدار نسبت به استحکام سازه‌های موقت، تابلو و بنر‌های تبلیغاتی، خودداری از فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری خاص و خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی توصیه کرده است.

 هشدار سطح زرد زمانی از سوی سازمان هواشناسی صادر می‌شود که پدیده جوی رخ داده کمی از حالت معمول شدت بیشتری دارد و ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی ایجاد کند.

هشدار‌های هواشناسی، زرد، نارنجی و قرمز رنگ هستند که شدت پدیده‌های جوی را به ترتیب از ضعیف تا قوی اعلام می‌کنند.

منبع: صداوسیما

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.