صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

قائم‌مقام ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد گفت: ستاد دهه آخر صفر با تشکیل ۶ کمیته که به تأیید شهردار رسید و اعضا و رؤسایش مشخص شد، شروع به کار کرد و توانستیم آسیب‌شناسی‌ها را رصد کرده و تلاش کنیم تا امسال شاهد میزبانی بهتری نسبت به سال گذشته باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جاوید کیانی امروز (۶ شهریور ۱۴۰۳)، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهدای شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری این روز‌ها یکی از مهم‌ترین رسالت‌های خود را انجام می‌دهد که خدمت‌رسانی به زائران بارگاه منور رضوی است.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری به طور کامل در حوزه‌های مختلف تلاش می‌کند و آمادگی خودش را به حد مطلوب و اعلایی برای خدمت به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی می‌رساند. میزبان خیل عظیمی از زائرانی هستیم که از داخل و خارج کشور قصد سفر به شهر مشهد را دارند تا در روز‌های پایانی ماه صفر، در جوار حضرت رضا(ع) عرض ارادت خود را داشته باشند.

کیانی با بیان اینکه ما در ستاد دهه آخر صفر از اردیبهشت‌ماه تدابیر اولیه را برنامه‌ریزی کردیم، عنوان کرد: ما در ستاد به اتفاق همکاران، موضوعات سال گذشته را آسیب‌شناسی کرده و تلاش کردیم اگر ایرادی در خدمات‌رسانی در سال گذشته بوده است، احصا کنیم. ستاد با تشکیل ۶ کمیته که به تأیید شهردار رسید و اعضا و رؤسای کمیته‌ها مشخص شد، شروع به کار کرد و توانستیم آسیب‌شناسی‌ها را رصد کرده و تلاش کنیم و ایرادات را به حداقل برسانیم تا امسال شاهد میزبانی بهتری نسبت به سال گذشته باشیم.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: چهار کمیته اصلی که بیشتر نمود دارند شامل «کمیته تکریم و استقبال از زائران» به‌ریاست محمد باغبان، «کمیته حمل‌ونقل شهری» به‌ریاست هادی عطارزاده، «کمیته اطلاع‌رسانی» به‌ریاست محمد شیخانی و «کمیته خدمات شهری» به‌ریاست احسان نجاری‌مقدم هستند. دو کمیته «بازرسی و نظارت» و «حراست» را نیز داریم که فعالیت‌های همکاران را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. دبیر ستاد جلیل بامشکی است. اگر جایی نیاز به تدابیر و دستور شهردار باشد، به استحضار ایشان می‌رسانیم و ورود مستقیم خواهند داشت.

وی اضافه کرد: کمیته‌ها از اردیبهشت فعالیت خود را به صورت غیررسمی آغاز کردند. دستورالعملی به کمیته‌ها ابلاغ شد و به استحضار شهردار رسید. از اردیبهشت تا الان، جلسات منظمی با اعضای کمیته‌ها داشتیم و همچنین چهارشنبه‌ها ۶ صبح جلسه ستاد به‌ریاست شهردار برگزار می‌شد که شهرداران مناطق و معاونان شهردار به فراخور موضوعات، حضور پیدا می‌کردند.

برپایی ۳۰۰ ایستگاه صلواتی در محورهای ورودی حرم مطهر رضوی | فعالیت شبانه‌روزی ۱۱ خط اتوبوس‌رانی در سه روز پایانی صفر

کیانی با اشاره به اینکه در کمیته خدمات شهری آماده‌باش صددرصدی نیرو‌های پاکبان با فعالیت ۵۸۰۰ پاکبان در سه‌ شیفت کاری را داریم، تصریح کرد: برخی پاکبانان تازه از کربلا برگشتند و در آنجا مشغول خدمت‌رسانی و نظافت شهر نجف بودند. سه استقبال از این پاکبانان توسط اعضای شورا، شهردار و معاونین ایشان در فواصل زمانی صورت گرفت. انجام رفت‌وروب و شست‌وشوی معابر با اولویت معابر منتهی به حرم و ورودی‌ها سطح شهر را در دستورکار قرار دادیم. شهر مشهد به‌عنوان یکی از شهر‌های تمیز کشور و حتی خاورمیانه محسوب می‌شود که این ماحصل زحمات تمام همکاران در مجموعه مدیریت شهری است.

قائم‌مقام ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: استقرار ۳۱ دستگاه ماشین حمل پسماند خشک در منطقه ثامن و ورودی‌های شهر، جانمایی بیش از ۴۲ ایستگاه وضوخانه در مبادی منتهی به حرم، آماده‌باش صددرصدی آتش‌نشانان با ۱۵۰ نیروی عملیاتی در هسته مرکزی شهر به صورت مستمر و بیست‌وچهارساعته و اضافه‌شدن چشمه‌های بهداشتی و حمام‌های سیار با محوریت منطقه ثامن و حریم حرم از دیگر فعالیت‌های این کمیته است.

وی بیان کرد: در کمیته تکریم و استقبال از زائران، تجهیز و آماده‌سازی بیش از ۴۹ مرکز اسکان موقت با ظرفیت بیش از ۶۳ هزار نفرشب در اطراف حرم را انجام دادیم. اگر شرایط خارج از پیش‌بینی‌های صورت گرفته باشد، مکان‌هایی مانند نمایشگاه بین‌المللی را داریم که به دستور شهردار می‌توانیم در اختیار زائران قرار دهیم.

کیانی افزود: هشت ایستگاه استقبال از زائران پیاده و سواره در مبادی ورودی، راه‌آهن، پایانه مسافربری، محورهای نیشابور، قوچان، سرخس و کلات راه‌اندازی شده است. در برپایی بیش از ۳۰۰ ایستگاه صلواتی در مسیر‌های منتهی به حرم مشارکت داشتیم. ارائه خدمات در ۱۵ پایگاه راهنمای زائر و فضاآرایی و اکران شهری با محتوای دهه آخر صفر را نیز داریم.

قائم‌مقام ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد گفت: در کمیته حمل‌ونقل، مهم‌ترین موضوعات تقویت سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی در سه روز پایانی ماه صفر است که رایگان خدمات‌رسانی خواهند کرد و به‌صورت شبانه‌روزی ۱۱ خط فعال خواهد شد. تقویت سرویس‌دهی، افزایش سرویس‌دهی در خط یک و دو قطارشهری و افزایش ساعت خدمات‌دهی در سه روز آخر صفر را نیز در برنامه داریم. 

وی ادامه داد: ۱۳ پارکینگ موقت را در کنار ۲۴ پارکینگ ثابت برنامه‌ریزی کردیم. تلفن ۳۷۰۴۵ با پیش‌شماره ۰۵۱ برای رفاه حال زائران در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. زائران حتما برنامه‌ریزی داشته باشند تا در حین سفر، دچار مشکل نشوند.

دعوت معاون شهردار مشهدمقدس از رئیس‌جمهور به‌منظور حضور در مراسم روز شهادت امام‌رضا‌(ع)

 معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در پایان خواستار شد: از رئیس‌جمهور دعوت می‌کنیم تا در مراسم روز شهادت امام‌رضا(ع)، در کنار زائران حضور داشته باشد. 

وی افزود: معتقدم مشهد برای همه ماست و نگاه به مشهد و مضجع شریف امام رضا(ع) باید با تکریم و به شکلی ویژه باشد؛ تمامی مدیران ملی باید این شهر را شهری ملی بدانند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.