صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بورس که این روز‌ها به واسطه تعیین کابینه دولت چهاردهم مورد اقبال نسبی سرمایه گذاران قرار گرفته، امروز نیز در مسیر رشد قرار گرفت، اما نسبت به روز‌های گذشته قدری از این سرعت کاسته شد.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل بورس امروز با رشد بیش از ۴ هزار واحد (۰.۲۳ درصد) تا ارتفاع ۲ میلیون و ۶۸ هزار واحد صعود کرد. فملی امروز بیشترین اثر منفی و شبندر، شتران، تاصیکو، فولاد، تاپیکو و نوری بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص داشتند. 

شاخص کل فرابورس که نمایی برابر از رشد یا افت قیمت سهام کوچک و بزرگ بازار را به نمایش می‌گذارد، امروز ۰.۲۳ درصد مثبت شد. شاخص فرابورس نیز رشد ۰.۱۸ درصدی را به ثبت رساند. 

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم امروز دو هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان شد و ۱۰۵ میلیارد تومان پول حقیقی نیز از بازار خارج شد. 

روز گذشته پول‌های بلوکه شده در حساب‌های وکالتی طرح فروش خودرو آزاد شد و گمانه زنی‌ها برای مقاصد این پول‌ها بالا گرفت. گروهی از فعالان بازار‌های مالی گمان می‌کنند که این پول‌ها روانه سپرده‌های کوتاه مدت یا صندوق‌های درآمد ثابت و گروهی دیگر مقصد این پول‌ها را بازار‌های مالی از جمله سهام، طلا و سکه می‌دانند. 

کارشناسان معتقدند بخش قابل توجهی از این پول‌ها به مبدا خود یعنی سپرده‌های کوتاه مدت و صندوق‌های درآمد ثابت و بخشی دیگر با توجه به روند مثبت روز‌های اخیر بازار سهام، روانه بورس خواهند شد. 

علاوه بر این با توجه به رکورد‌های شکنی‌های جدید اونس جهانی با رسیدن به کانال ۲۵۰۰ دلار و تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه، می‌توان به رشد ادامه دار طلای جهانی امیدوار بود که در قیمت طلای داخل کشور نیز تاثیرگذار است. بر این اساس کارشناسان معتقدند بخشی از پول‌های سرگردان نیز راهی بازار طلا و سکه خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.