صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: در دهه آخر ماه صفر، موکب‌های پذیرایی از زائران امام مهربانی‌ها با مشارکت دانش‌آموزان و کادر مدارس امام‌رضا(ع) برپا خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمحمدصادق علی‌پرست در خصوص ویژه‌برنامه‌های دهه آخر صفر از سوی بنیاد فرهنگی رضوی اظهار کرد: برای سومین سال متوالی موکب دانش‌آموزی مدارس امام‌رضا(ع) در دهه آخر صفر در محل پیاده‌راه آیت‌الله واعظ‌طبسی برپا خواهد شد. 

علی‌پرست عنوان کرد: این موکب با بیش از ۱۰ غرفه با هدف کار فرهنگی و آماده‌سازی زائر برای زیارت در خدمت زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) خواهند بود.

وی افزود: حسینیه نوجوان، تئاتر عروسکی، تعزیه‌خوانی، نقاشی گروهی، کتیبه‌نویسی، رواق گفتگو و پذیرایی از زائران از جمله برنامه‌های موکب مدارس امام رضا(ع) است که تمامی فعالیت‌هایش توسط دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

علی‌پرست به دیگر اقدامات مدارس تحت پوشش بنیاد فرهنگی رضوی در شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی اسکان و پذیرایی سه وعده غذایی روزانه با ظرفیت سه هزار زائر پیاده روستا‌ها و شهر‌های شمال خراسان در دبیرستان واحد چناران نیز صورت گرفته است. همچنین در مسیر فریمان به مشهدالرضا(ع)، ایستگاه صلواتی دانش‌آموزی از ۲۵ تا ۲۸ ماه صفر برپا خواهد شد.

وی از جمله ویژه‌برنامه‌های این ایام را حرکت دسته سوگواری دانش‌آموزی هم‌زمان با شب شهادت حضرت‌رضا(ع) از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی عنوان کرد که همراه با آیین سنتی و مداحی راهی حرم خواهند شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.