صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دبیرکل اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: تاکید بخش خصوصی بر ضرورت مدیریت مصرف انرژی در اصناف و بخش خانگی، در کنار مدیریت مصرف انرژی در بخش صنعت است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی کبیر از برگزاری نشستی پیرو مشکل قطعی برق صنایع استان در دفتر معاونت اقتصادی استاندار سخن گفت و اذعان کرد: با توجه به ناترازی انرژی در کشور، در سال‌های اخیر با قطع برق صنایع در فصل تابستان مواجه بوده‌ایم؛ این مسئله در سال جاری نیز تکرار شد و توافق شد به منظور مدیریت مصرف انرژی، برق صنایع دو روز در هفته قطع گردد؛ اما این مسئله در چند روز اخیر تشدید شده بود و متاسفانه علیرغم توافق دو روز قطعی در هفته، گاهی بدون برنامه و اطلاع‌رسانی به صنایع، برق شهرک‌های صنعتی به عناوین مختلف قطع می‌گردید.

وی افزود: در پِی این اتفاق، ظرف دو الی سه روز اخیر موضوع به طور جدی از سوی تشکل‌های بخش خصوصی و به ویژه اتاق بازرگانی مشهد پیگیری شد و امروز، (ششم شهریورماه) در نشستی با معاون اقتصادی استاندار، مسائل قطعی برق صنایع با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی، خانه صنعت، معدن و تجارت و نیز، نمایندگان شرکت‌های عمران شهرک‌های صنعتی طرح گردید. در این نشست به توافق گذشته در خصوص قطع برق صنایع اشاره شد و تاکید بر این گردید که صنایع بیش از این توان قطع انرژی را ندارند.

کبیر خاطرنشان کرد: پیرو طرح این موضوع در نشست امروز، مقرر گردید ظرف روز جاری، نشستی در دفتر استاندار با حضور مدیران شرکت برق برگزار شود تا راهکاراندیشی لازم برای مدیریت مصرف انرژی صورت گیرد و شاهد قطعی اینگونه برق نباشیم.

دبیرکل اتاق بازرگانی خراسان رضوی یادآور شد: تاکید بخش خصوصی بر ضرورت مدیریت مصرف انرژی در اصناف و بخش خانگی، در کنار مدیریت مصرف انرژی در بخش صنعت است؛ در واقع این مقوله بایستی به نحوی مدیریت شود که شاهد قطعی برق صنایع در حداقلی‌ترین میزان ممکن باشیم. امیدواریم پیرو این مذاکرات، در روزهای باقیمانده تا پایان تابستان و همچنین فصل پاییز، موضوع قطعی بی برنامه و بیش از انتظار بخش صنعت، حل و فصل گردد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.